Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Det var någon sådan internationell öldag idag eller nåt så jag var och köpte öl till maten, chips också! fast det orkar jag inte ikväll, får spara till imorrn :)
Efter att ha läst Systembolagets beskrivning av ölen chansade jag och köpte en Oppigårds Dalalager med förhoppning att det i alla fall skulle finnas två öl i deras repertoar jag kunde dricka (man vill ju vara lite lokalpatriot fast man är rumpmas!) men som vanligt smakade det amerikansk humle som hindrade alla andra smaker att komma fram.
Jag får helt enkelt hålla mig till deras Thurbostout men den är inte direkt en "sommaröl". :(
Jag borde istället ha kollat på deras hemsida där varningstexten finns! ;) Humlesorter: Ekologisk Cascade och Ekologisk Saphir
Sambal Oelek skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var någon sådan internationell öldag idag
> eller nåt så jag var och köpte öl till maten,
> chips också! fast det orkar jag inte ikväll,
> får spara till imorrn :)
NLC skrev:
> Sambal Oelek skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det var någon sådan internationell öldag
> idag
> > eller nåt så jag var och köpte öl till
> maten,
> > chips också! fast det orkar jag inte ikväll,
> > får spara till imorrn :)
>
> Men vad händer då den 7/8?
ok, det var visst något som heter "Ölets Dag" :) men... iaf, den 7/8 får man dricka öl igen, bara att börja ladda! :)
jesperC skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Det alkoholfria alternativet. =)
> > ...
> > Faktiskt drickbar!
>
>
> Man hade ju kunnat tro att den skulle vara för
> humlad och besk för dig.
>
Ja, det var ju lite mer som grapefruktjuice än öl men det var en humle som inte retade kräkreflexen! =)
Ska se om jag kan surfa fram vad den är bryggd med för något...
Hälsade också på bolaget idag. Till min stora bedrövelse såg jag poppels american pale ale i hyllan... Det brykar ju göra en glad. Men tyvärr har de lämnat den lilla tjocka flaskan till förmån för den långa och smala. Hålla i den känns ungefär som att komma med racer på den stubbigaste stig du kan tänka dig. Känns inte bra asså.
Lämnade systemet tomhänt idag, så det blir vatten för mig ikväll.
Henrik_E skrev:
> Var in på bolaget i Sala idag. En enda Belgisk
> öl, givetvis Leffe. Kulturskymning i Bergslagen.
Ab Inbev, fanns ingen Hoegaarden? En bunt Mikkeller? =)
MitchRapp skrev:
> Men tyvärr har de lämnat den lilla tjocka flaskan till
> förmån för den långa och smala. Hålla i den
> känns ungefär som att komma med racer på den
> stubbigaste stig du kan tänka dig. Känns inte
> bra asså.
Det är bara tillfälligt, de brygger hos Slottskällans medan de flyttar till sina nya lokaler!
I går blev det några riktigt kalla San Miguel på restaurang Göta Kanal i Port d'Alcudia, Mallorca... man förvarar glasen i frysen innan servering.... Härligt!
The Czar från Avery Brewing Co:s Dictator Series.
En mustig och fin imperial stout så här i hällregnet. Kikar ut på grillen som står till sig under en parasoll.