Fjärdebrunn sa:
Duktig m bira på en tisdag. Mums!
Erkänner att det snarare var en sorts samlad uppdatering från åtminstone tre dagar (så fullständigt regelvidrigt) ?
Så, därför kommer en till.
På en altan i Lyckeby. Luktade prutt. Smakade prutt. Men ändå halvgod prutt. Verkligen inte prisvärd (svindyr) dock. Plus för etiketten.
Mer lättdrucken. Mindre tjock och pruttig.
Är man i Karlskrona och Blekinge måste man ju så klart dricka en lokal som länge varit en personlig favorit. Lagom tjock och fruktigt exotisk. En stabil och säker långburk.
Jag ska medge att jag faktiskt blivit lite matt på alla tjocka, hazy och ultra-fruktiga new england-juicer på sistone. Poppels Dubbel är ett exempel på en ytterst svensk och lagom juice och är fortfarande så där perfekt balanserad humlemaltig.
Ska slå ett slag för denna uppstickare ur Systämets julsortiment. Likt Lusse Lelle och dess enormt kaxiga saffrans-smak, är denna en glöggmotsvarighet värd att prova. En av de bästa surisar jag druckit. Glöggkryddorna gör sig verkligen väl med den där bäriga grunden. Måste beställa fler!
En mardröms(nåja!?)-mega-ipa från staterna. Smakar lika massivt som etiketten skrämmer. Tydligen var den på hela 10,1% och det var verkligen inget jag tänkte på. Trots att den är där uppe och nosar på trippel-juicerna.
Rundar av med en mer lagom och snäll 4%-are. Mer fräsch och fruktig än tjock och exotisk. Balanserad pale ale från Brexitland helt enkelt.