[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Bitte Ein Bit!

B5C36F75-F353-461C-A141-289B3C0A37EB.jpeg

Fantastisk! Som alltid när de är fr Bayern?
Visa bilaga 463540
Är själv lager älskare ( mest klassiska pilsner ) , men köper ofta olika lager ( bl.a. KELLER ) i Tyskland i deras "Getränke shop" . En gång var vi cykla MTB i Tyskland ( HARZ , Wernigerode , närmaste 1000 möh från
Malmö ? ) , kommer till hotellet ganska sent , och lägger os direkt. På morgonen går ut till bilen plocka resten , vänder mig och det visar sig att vi sover direkt övanför detta ( bilder ) . Jag väkcte en kompis ( han cyklar inte , men föjlde med ) som älskar att sova , men ännu mer dricka öl ) och berettade VAD fins under hans säng :LOL: . Efter cyklingen gick vi handla direkt !!! Förutom det i Wernigerode brygger man Hasseröder !!!
IMG_4396.JPG
IMG_4394.JPG
IMG_4395.JPG

Är själv lager älskare ( mest klassiska pilsner ) , men köper ofta olika lager ( bl.a. KELLER ) i Tyskland i deras "Getränke shop" . En gång var vi cykla MTB i Tyskland ( HARZ , Wernigerode , närmaste 1000 möh från
Malmö ? ) , kommer till hotellet ganska sent , och lägger os direkt. På morgonen går ut till bilen plocka resten , vänder mig och det visar sig att vi sover direkt övanför detta ( bilder ) . Jag väkcte en kompis ( han cyklar inte , men föjlde med ) som älskar att sova , men ännu mer dricka öl ) och berettade VAD fins under hans säng :LOL: . Efter cyklingen gick vi handla direkt !!! Förutom det i Wernigerode brygger man Hasseröder !!!
Visa bilaga 464789Visa bilaga 464790Visa bilaga 464791
Men Systembolaget har ju så bra utbud. (Ironi)
Ok, kanske blev det politik. Så jag stannar där.

Dricker denna ikväll. En mycket bra dubbel. Är det samma flaska som Westvleeteren har fast utan etikett?
B4E565B7-F122-4985-8113-414A9D8BD9A8.jpeg

Men Systembolaget har ju så bra utbud. (Ironi)
Ok, kanske blev det politik. Så jag stannar där.

Dricker denna ikväll. En mycket bra dubbel. Är det samma flaska som Westvleeteren har fast utan etikett?
Visa bilaga 465105

Det är nog bara Westmalle och Westvleteren som kör dom flaskorna, ibland kan det väl hända att någon annan belgare hamnar i en sån flaska? =)

Provade några bättre italienare till Bideninstallationen, men behöver en kall bärs nu innan maten. Stolt dessutom över en lunchmil innan idag i regn och nollgrader. Det långt till rosé och neongröna boklöv nu.
06A3CF91-0270-42D2-8CA0-E864A2DD9F1D.jpeg

Tillbaka
Topp