[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

4C1DE9B3-D7E9-4886-B3D7-9BBCA104FC77.jpeg

Fortsätter med folköl från Åre.

Najs.

Jag smet in på lokala bolaget med lägre förväntningar än vanligt, de ska precis flytta och det skulle vara lite tomt på hyllorna. Men så bland "tillfälliga besök" drog jag en mindre jackpot. Det känns lite som att åka på weekend-resa till Belgien så här i Covid-tider ?
user.jpg

Håller normalt med Martin, kellerbier brukar vara rätt. Denna var dock lite... hmmm, vet inte, något saknades. Kanske var det bastun, kanske avsaknaden av de norska fyrorna innan bastun. Eller så var det helt enkelt bara en dålig hår-dag...
20210321_163016.jpg

Kombinera den där med lite äkta fulmek å det blir succé ?

Jag har blivit mästare på fulöl sista tiden. ;-) Öl är gott och en bra kolhydratladdning.

Tycker ofta jag blir lite onödigt seg/trött av starköl men jag gillar ju öl så det blir 2,8 och ibland 3,5 istället, oftast. Man märker dock att man blir liiiite segare av 3,5 vs 2,8 också. ;-) Att starköl sedan är godare är tyvärr ett absolut faktum. Men det här beror så klart lite på tillfälle också. Ska man ta en öl med en polare eller gå ut någonstans så är det en totalt annan sak, ingen fulöl då inte. ;-) Samt självklart är det ibland jättekul att köpa lite skumma sorter från systemet och prova. Dottern har reagerat någon gång på vad som finns i kylskåpet och verkar tro att jag enbart köper öl med jättekonstiga etiketter, att det skulle vara medvetet. ;-)

Tycker att Norrlands Guld är den sämsta av alla fulöl jag provat, Coops Signum är överraskande nog helt ok, åtminstone 3,5an, Lidls billiga tyska fulöl är väl hmmm "ok" också (en törstsläckare åtminstone). Mariestads är bra. Många verkar hata Heineken men jag gillar den.

Sedan är prissättning lite intressant pga av alkoholskatten, det är ju enorm prisskilllnad på 2,8 vs 3,5 i mataffärerna, om man nu snackar vardagsöl.

Vi kanske behöver en separat fulölstråd.

Senast ändrad:
Dricker en hel del alkoholfri öl också pga bilkörning. Där börjar det komma mer å mer bra grejor. Å även där finns ju såväl fulöl som finöl ?

Även enkel bärtz har sin charm. Speciellt om man får dem till en whiskey och tre poäng i VM-kval efter lvg-cykling och kvällsjobb. Gössern var föga förvånansvärt bäst. Less is more.
Långhelg på det. Ligger Vihno Verde i kylen och en carbonara skall man väl kunna slänga ihop imorgon. Skål för Zlatan!
AFDFBF47-B076-4B3D-80F9-E1C1E8516FC4.jpeg

Tillbaka
Topp