BJS
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Ja ingen värme idag...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vad grillar du?Ja ingen värme idag...
Vad grillar du?
Det betyder bara en sak, på måndag får jag köpa en till och testa igen ?hmm när jag drack den förra helgen tyckte jag att den var väldigt platt och tråkig , smakade nästan inga clementiner eller koriander heller, väldigt missnöjd.
Den blev jag väldigt nyfiken på. Hur var den?Lill-lördag å fruktstund Visa bilaga 477456
Är du medlem i Falconörnens vänner?
Karré är ju perfekt för indirekt värme. Brukar rubba först och sen glazea på grillen. Så bra kött att tom en italiensk andrapress slinker ner. Efter grillölen såklart.Fläskkarre i skivor. Marinerade. Enkelt och gott.Visa bilaga 478012
Karré är ju perfekt för indirekt värme. Brukar rubba först och sen glazea på grillen. Så bra kött att tom en italiensk andrapress slinker ner. Efter grillölen såklart.
Jo, men det fanns det väl? Jag tyckte det fanns en lätt touch av rök i den jag drack för ett par veckor sedan. Eller har du för klena smaklökar?
Det är väl det att man är van vid den vanliga Schlenkerlan, som är ett av mina favoritöl. Jag älskar kraftig röksmak ?Jo, men det fanns det väl? Jag tyckte det fanns en lätt touch av rök i den jag drack för ett par veckor sedan. Eller har du för klena smaklökar?![]()
I bastun? :DBra suris i bastun efter att ha kört 30 min på tröskeln. Snart är man tillbaka där man var pre-corona ?
Visa bilaga 478185
Hur ska man annars få upp pulsen ?I bastun? :D
Härlig bild, men är det inte sen gammalt att man möjligen dricker vatten i bastun och SEN ölen?Bra suris i bastun efter att ha kört 30 min på tröskeln. Snart är man tillbaka där man var pre-corona ?
Visa bilaga 478185
Defintivt inte.Härlig bild, men är det inte sen gammalt att man möjligen dricker vatten i bastun och SEN ölen?
Ok, andra gången gilt. Kanske var den godare iskall i bastun första gången men den är fortfarande helt ok ?
Visa bilaga 478442
Lyckost! Men jag gillar Augustinerbryggeriet bättre, mer klassiska lokaler!En vacker syn idag med enorma mängder backar med flaskor ute i vårsolen då jag rullade förbi bryggeriet...sen blev det ett litet foto-op framför Paulaner flaskan, som är byggd av flasköppnare:
Visa bilaga 478831
Ja, jag dricker också Augustiner, tycker den är bättre än Paulaner...båda bryggerierna typ 10 minuters väg med cykel från mig...ett mindre bryggeri där jag ibland tog en Erhellung är Giesinger:Lyckost! Men jag gillar Augustinerbryggeriet bättre, mer klassiska lokaler!
Och godare öl?
![]()
Augustinerbräu – Wikipedia
sv.wikipedia.org