Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja tycker den gula är för mycket rök. Den där var mer lagom.FAN vad fräscht med bara lätt rökighet i en annars mer ordinär lager, även om jag för all del är väldigt förtjust även i vanlig kraftig rauchbier. Riktigt bra. Och ni som kan; är den har alltså bryggd bland rester av rauchbierproduktionen så att säga - eller har den bara mindre andel rökmalt?
Visa bilaga 479299
Jag föredrar min Uigedail som den är ;)Jag gillar den gula skarpt. Rök i whiskey är underbart, men då pratar vi torv och tjära, möjligen inlindad i gräddighet. Med röken utspädd i ölens alkoholsvaghet dock framträder härliga toner av korv, ost, barbecue, fisk, träbåt... Samtidigt som man faktiskt dricker en kall fräsch lager. Suverän dryck. Tänk en whiskey sour men blandad på Ardbeg.
Ingen rökmalt, men den bereds i samma kittlar som den ”vanliga” rauchbieren, och var väl även bottenfermenterad med samma jäst som rauchbieren. Så röksmaken kommer nog fr kittlarna.FAN vad fräscht med bara lätt rökighet i en annars mer ordinär lager, även om jag för all del är väldigt förtjust även i vanlig kraftig rauchbier. Riktigt bra. Och ni som kan; är den har alltså bryggd bland rester av rauchbierproduktionen så att säga - eller har den bara mindre andel rökmalt?
Visa bilaga 479299
Dagens bastuöl. ?
Bitter? Nja inte Jever-bitter. Lite fadd...
Fördel: 4,1% bra när man bastar.
Nackdel: 4,1% behövs mer för att bära smaken.
Visa bilaga 479689
Ja, jag är nog för mycket tysköl-besk. Fullers ESB är riktigt bra ?Det där är ju en klassiker bland öltypen bitter. Den ska vara avslagen och fadd, typ. Däremot inte tysköl-besk.
Ang alkoholstyrkan; köper du en Fuller’s ESB så får du både en god bitter och drygt sex procent. En av mina absoluta favoriter. ?
Alltså, jag har ju väldigt svårt för sötma i öl som inte är väldigt mörk. Blir så lätt lite bananig. Är jag för dum för den här stilen?
Visa bilaga 480229
Inte provat ölen men grejerna i bakgrunden såg riktigt trevligt ut ?Visa bilaga 480819
Sista dagen på jobbet idag, Måste firas!
Haha ölen rekommenderas, Bakgrunden är ”spara” hyllan. Presenter, dom bakersta går inte ens att öppna ?Inte provat ölen men grejerna i bakgrunden såg riktigt trevligt ut ?