Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ljus bock så är det väl alkoholhalten, ca 6.5-7% istf 5-5.5% som är typiskt för en vanlig helles.Hade förväntat mig mer av en Bock, men helt ok standardlager. Alltså långt över industriell dito i internationell stil. Ni som vet, vad är det för bockigt här?
Visa bilaga 486126
Drack en eller två mörka bock i julas. Blev helfrälst. Men den här gjorde mig därför besviken. Hade således fel förväntningar, för det är ju en väldigt bra standardöl. Procenten tänkte jag inte ens på.Ljus bock så är det väl alkoholhalten, ca 6.5-7% istf 5-5.5% som är typiskt för en vanlig helles.
Den var riktigt god.
Hur var UberHazy?
Vad blir det för något? Eller rättare sagt, vad är målet? ?Dricker ingen just nu men om 4 veckor så ?Visa bilaga 486243
Jag tycker den påminner om To Øl men med något mer beska. Helt OK!Hur var UberHazy?
En Brown ale ska det bli, redan sugen på nästa bryggning ?Okejrå, då säger vi
Vad blir det för något? Eller rättare sagt, vad är målet? ?
Är den så god? Kanske skulle ha beställt mer än en? ;)
Fössta tossdan i maj?Är det Jansons frestelse? En torsdag i maj?
Bock syftar på att stamvörtstyrkan är minst 16 grader Plato. (För dubbelbock 18 Plato). Extra starkt alltså. Jag tycker att Bergbock Hell är en bra ljus bock, men att själva öltypen inte är så spännande. De som är bra smakar helt enkelt lite mera än motsvarande normalstark öl. Oftast föredrar jag att dricka en och en halv normalstark ljus lager i stället. Jag tillhör inte kategorin som har problemet att jag får i mig för lite alkohol.Hade förväntat mig mer av en Bock, men helt ok standardlager. Alltså långt över industriell dito i internationell stil. Ni som vet, vad är det för bockigt här?
Visa bilaga 486126
Ah, tack för en insatt förklaring. Jag håller nog med, gillar ”vanlig” lager bättre än ljus bocköl, tycker de kan vara lite ”spritiga”. Mörk bocköl är nåt helt annat, de kan vara riktigt goda.Bock syftar på att stamvörtstyrkan är minst 16 grader Plato. (För dubbelbock 18 Plato). Extra starkt alltså. Jag tycker att Bergbock Hell är en bra ljus bock, men att själva öltypen inte är så spännande. De som är bra smakar helt enkelt lite mera än motsvarande normalstark öl. Oftast föredrar jag att dricka en och en halv normalstark ljus lager i stället. Jag tillhör inte kategorin som har problemet att jag får i mig för lite alkohol.
Grym! Riviera va?Ny gura, kall dipa.Visa bilaga 487243