[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

I dagens lucka, en lite märklig hazy ipa.
IMG_20221221_202531.jpg

Har druckit den på tapp förut, den var inte direkt bättre nu..
Visa bilaga 599421
Denna är riktigt trist. Beställde den en gång och blev helt övertygad att det var en trist lager som de hade tappat upp av misstag och fick en ny. Till föga nytta då de hade hällt upp rätt men den verkligen var så långt ifrån en bra ipa man kan komma typ :)

Tänkte med fira in julledigheten med en öl, men min significant other hade tömt ut alla mina prylar ur källarkylen. Nej hon lämnade inte ens en öl.
Jag blev stött och hon arg-städar källaren nu.

Bra start på julen ??

Senast ändrad:
Den ska väl inte vara rolig. *trollface* ;) Jag tycker iaf att den är sjukt god, mycket godare än vad flaskan är rolig.
Brukar gilla den här typen av öl och hade höga förväntningar men tyckte mest den smakade alkohol och metall, blev lite bättre ju längre jag drack men oklart om det va pga att jag vande mig eller om det va procenten som gjorde sig påmind ?
Fick trots allt 2.75 på untappd så ändå strax över medel

Brukar gilla den här typen av öl och hade höga förväntningar men tyckte mest den smakade alkohol och metall, blev lite bättre ju längre jag drack men oklart om det va pga att jag vande mig eller om det va procenten som gjorde sig påmind ?
Man vet inte hur många av betygsättarna på untappd som ens uppskattar den typen av öl osv. Den där och Chouffe Hivernale är top notch julöl tycker jag iaf.

Troligtvis för kall?

Tillbaka
Topp