[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

1000012938.jpg

Läste nyligen att såna här ofiltrerade ipor ska betraktas som färskvaror, så nu ska jag dricka en ipa som säkert är ett halvår gammal.
Den är OK men jag misstänker att den skulle ha varit mycket beskare. Får prova en färsk någon gång.

Cloudy Sunrise, en "hazy ddh neipa" (fråga inte) från Brygghus 19.

20240927_213049.jpg

Läste nyligen att såna här ofiltrerade ipor ska betraktas som färskvaror, så nu ska jag dricka en ipa som säkert är ett halvår gammal.
Den är OK men jag misstänker att den skulle ha varit mycket beskare. Får prova en färsk någon gång.

Cloudy Sunrise, en "hazy ddh neipa" (fråga inte) från Brygghus 19.

Visa bilaga 729329
Färskheten har inte så mycket med beskan att göra, det handlar mest om humlearomen som tyvärr avtar ganska snabbt.

Stigbergets Amazing Haze. Ser ut som grapefruktjuice. Luktar som grapefruktjuice. Smakar nästan som grapefruktjuice. Hade kunnat serveras lite kallare men det skyller jag på att hustrun är för dålig på att säga till i tid om att öl ska kylas.Visa bilaga 698584
Dricker den andra burken idag. Efter fyra månader i källaren är ölet möjligen lite mörkare i färgen och lite mindre beskt, men har på det hela taget behållit det mesta av fräschören och karaktären.
Apropå gårdagens fundering om öl som färskvara, alltså.

Innis & Gunn Islay Whisky Cask Beer Laphroaig 2024.

Luktar lätt rökigt. Smakar oväntat sött, lite julmustlikt (eller kanske lite likt öl blandat med julmust). Inte jättestor karaktär av whiskyfatet men trevlig ändå.

Spendrups, om ni lyssnar nu så föreslår jag att ni lagrar julmust på Islaywhiskyfat.
20240928_221207.jpg

Tillbaka
Topp