[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

1000015759.webp

Jag skulle vilja fråga: Vilken öl ska man dricka till TV-underhållningen på lördag kväll när man kommit in från långrundan? Behöver tjöpa i mårrn.

Jag skulle vilja fråga: Vilken öl ska man dricka till TV-underhållningen på lördag kväll när man kommit in från långrundan? Behöver tjöpa i mårrn.
Är det den underhållningen som jag tror det är så borde självklara valet vara Koskenkorva med Lapin kulta som förrätt. För att hamna i ännu mera rätt stämning drar du upp värmen på max i rummet och tuggar på lite granris

Är det den underhållningen som jag tror det är så borde självklara valet vara Koskenkorva med Lapin kulta som förrätt. För att hamna i ännu mera rätt stämning drar du upp värmen på max i rummet och tuggar på lite granris
?

Doft

Nyanserad, maltig, rostad doft med inslag av rågbröd, honung, torkad frukt, kaffe, nötter, granskott, enris och lakrits.
Smak

Nyanserad, maltig, rostad smak med liten sötma, inslag av rågbröd, honung, torkad frukt, nötter, kaffe, lakrits, enris och tallbarr.

1747372796053.webp

?

Doft

Nyanserad, maltig, rostad doft med inslag av rågbröd, honung, torkad frukt, kaffe, nötter, granskott, enris och lakrits.
Smak

Nyanserad, maltig, rostad smak med liten sötma, inslag av rågbröd, honung, torkad frukt, nötter, kaffe, lakrits, enris och tallbarr.

Visa bilaga 769322
Eurovision songcontest. Bara bada bastu av med finlandssvenskarna Kaj. Därav de finska.

Har en Skogs porter ståendes i källaren. Kanske vore dags att knäppa den

Lyxproblem.
20250516_191303.webp

Det blev en fatlagrad Narwhal (2024). Stor doft av bourbon och torkad frukt. Fyllig smak, mycket bourbon, viss sötma, trevlig bitterhet av mörk choklad och kaffe. Mina tankar förs faktiskt till favoritpralinen körsbär i likör. Spritigt på ett bra sätt. Ett öl att smutta på under lång tid - det växer med temperaturen. Dyr som attan men frågan är om jag inte ska unna mig en till att dricka nästa år, USA-bojkott eller ej. Säljstart 30 maj.
20250516_193707.webp

Just nu är det en Lagunitas IPA.
Blev 57 km...var hemma igen redan strax efter kl 08 i morse...valde att inte bli för blöt och kall idag. Regn.
Hoppas kunna ta 200 km i morgon istället.

Igår blev det en Ängöl Gudars skymning. Mitt tredje barley wine. Doftar honung. Smakar lite kärvt men också honung - kastanjehonung? (Innehåller dock ingen honung.) Mycket smak!
20250517_211550.webp

När jag kom ner i köket idag luktade det sött och blommigt, som en doftgrej i keramik med honung och blommor som min mormor hade i köket. "Klassiskt potpurri" sade hustrun om doften. Det visade sig att det var det odiskade glaset från igår som luktade.

Tillbaka
Topp