[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?

Larue, lokalt märke kraftigt inspirerat av Tiger lageröl, drucken i Da Nang, Vietnam.
IMG_3260.webp

Öppnade och smakade på Carnegie Portern av okänd ålder.

Klass II 3,4 vol. %

Visa bilaga 813374
Helt "slät" utan kolsyra, drickbart smakade ok, drack dock inte hela innehållet! :)
Inget bäst före på etikett? Spontant så tänker jag, den portern på grön flaska har jag nog aldrig sett tidigare. Måste vara en raritet. Ser ut som rödvin.

Senast ändrad:
Var den god efter 15 år? Hur slår du upp den, jag läste någonstans att efter en viss tid ska man låta bli bottensatsen eftersom den smakar skit.
Jag hällde på som vanligt, det var en hel del "gunk" i botten, men jag vispade runt med lite öl som var kvar, det smakade inte skit! =)
Men smaken är ju olika.

Den var f a n t a s t i s k !

Gårdagens:

Galactic Boss 2023 från Brygghus 19. En fyllig, påtagligt söt imperial stout. Bitter, lätta drag av soja i doft och smak. Riktigt bra även om jag kanske föredrar lite mindre sötma. Galactic Boss var nog den första imperial stout jag provade, 2023, och den blev snabbt en favorit. Tyvärr bryggdes den bara en gång p.g.a. Brygghus 19 så detta är sista burken. Inget angivet bäst före-datum, bara ett "Kan lagras". Orkade inte vänta längre. Den är ändå slutsåld sedan länge.

20260130_210543.webp

Tillbaka
Topp