Earlslick
Aktiv medlem
[OT] Vilken (lagom) kall öl dricker du nu?
Säkert bryggt av någon cool, skäggig hipster i en källlare i SoFo, ni är bara avundsjuka.Något är skumt, west coast från Stockholm?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Säkert bryggt av någon cool, skäggig hipster i en källlare i SoFo, ni är bara avundsjuka.Något är skumt, west coast från Stockholm?
Den var fin
Jisses...Tänk på det när ni fotar er dryck.
![]()
Avgjort: Mat och öl får inte synas tillsammans
Man får inte marknadsföra alkohol på bilder tillsammans med mat. Det fastslår Patent- och marknadsöverdomstolen.www.svt.se
Tänk på det när ni fotar er dryck.
![]()
Man får inte marknadsföra alkohol på bilder tillsammans med mat. Det fastslår Patent- och marknadsöverdomstolen.www.svt.se
Rätt väntat, känns inte som det finns speciellt mycket utrymme för alternativa tolkningar som lagen är skriven idag.Tänk på det när ni fotar er dryck.
![]()
Jag säger som Gert:
Drack min fjärde (totalt) nyss. Saaz-humle som är tydlig och tillsatt i slutet av kokningen som aromhumle. https://www.systembolaget.se/ol/humlens-varld/humlesorterna/saaz/
humledalen.se
Tufft läge...Tänk på det när ni fotar er dryck.
![]()

Och för att få servera öl på restaurang, krävs väl även att man måste kunna servera tillagad mat.Tufft läge...
Visa bilaga 816476
Vi skall helt enkelt se alkohol som något vi brukar för yrslans skull och inte för sällskapet och den goda maten![]()
Den drack jag förra helgen, den var snäll men trevlig!
Intressant! När såldes den?Vreta kloster+smedsbo slott = Confratres köpte bara 1 borde köpt flerVisa bilaga 816627
släpptes i början på oktober 2025Intressant! När såldes den?
Hittade ett julkit i förrådet, men kanske sparar de till årets jul.
Hittade .....Hittade ett julkit i förrådet, men kanske sparar de till årets jul.
En annan får vänta på beställning...