Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tant_Trek sa:PS: Det blev en Motorola G7 Play, 1490 på Netonnet. Mycket nöjd!
Har behandlat den lika normal-vardagligt som den högre IP-klassade Xperian jag hade, utan problem ännu. Haft den i ca 2 månader, frilufsat, springer med den i midjebälte i svanken. Skärmskydd och silikonskinn på bara. Batteritid för mitt användande mycket bättre än angivet, har ca 2-3 dagar mellan laddningarna, och ändå en skvätt kvar då. Tantsurfar, läser mail, SMS:ar, bak-ID, Swish och smågrejor bara, ingen stor-streamare, Väldigt lite bös förladdat, skönt.
Rattnalle sa:Vikbar skärm verkar ju än så länge rätt uselt. Vad är det ni tycker lockar?
Att den gamla Razr var en av de snyggare lurarna på sin tid hjälper ju inte nu
Jimel sa:Rattnalle sa:Vikbar skärm verkar ju än så länge rätt uselt. Vad är det ni tycker lockar?
Som det ser ut i dagsläget lockar det inte, som idé lockar det enormt om jag kan ha en normalstor telefon i fickan som blir dubbelt så stor om jag vill.
Rattnalle sa:Är inte den typ enorm?
Skitsvårt att köpa något i rimlig storlek nu i största allmänhet.
Rattnalle sa:Vikbar skärm verkar ju än så länge rätt uselt. Vad är det ni tycker lockar?
Nä jag valde också bort den, annars typ enda vettiga i storlek som inte är kasst. Synd.marr sa:Rattnalle sa:Är inte den typ enorm?
Skitsvårt att köpa något i rimlig storlek nu i största allmänhet.
Jo.... Men som du säger, det finns inget i rimlig storlek längre (möjligen S10E, men jag är verkligen inte kompis med Samsung)
ol__ sa:Så vilja alternativ har man då i vettig storlek? Tänker runt max 5", android och gärna fortfarande vettig prestanda (många av de mindre telefonerna är ju enkelt utrustade barn/ungdomstelefoner).
Ska man försöka hitta en xperia compact i ok skick?
kaj a sa:Tjena
Är det nån som klämt på sony Xperia 5? Är det en ok pryl?
julgus sa:Kan man köpa en Huawei P30 Pro utan att riskera att den slutar att fungera helt plötsligt. Bra priser på dem just nu....
marr sa:julgus sa:Kan man köpa en Huawei P30 Pro utan att riskera att den slutar att fungera helt plötsligt. Bra priser på dem just nu....
Varför skulle den sluta fungera?
Ingen anledning till oro för de mobiler som säljs med android (vilket gäller alla som säljs på den svenska marknaden, inga modeller med Harmony OS har släppts här), de supportas fullt ut och har tillgång till alla uppdateringar.DanielS sa:marr sa:julgus sa:Kan man köpa en Huawei P30 Pro utan att riskera att den slutar att fungera helt plötsligt. Bra priser på dem just nu....
Det finns väl visst fog för att oroa sig lite med tanke på skriverierna som varit ang. Huawei och USA. Men Huawei säger ju att allt ska fungera som vanligt och att uppdatering till Android 10 ska komma:
https://consumer.huawei.com/uk/campaign/huawei-answers/
Så jag ser ingen större anledning till oro. Men jag skulle själv inte köpa en Huawei-telefon i dagsläget, dels pga situationen med Android men även för att jag inte gillade Huaweis Android-anpassningar på den mobil jag ägde ett halvår (P10 plus).
DanielS sa:marr sa:julgus sa:Kan man köpa en Huawei P30 Pro utan att riskera att den slutar att fungera helt plötsligt. Bra priser på dem just nu....
Det finns väl visst fog för att oroa sig lite med tanke på skriverierna som varit ang. Huawei och USA. Men Huawei säger ju att allt ska fungera som vanligt och att uppdatering till Android 10 ska komma:
https://consumer.huawei.com/uk/campaign/huawei-answers/
Så jag ser ingen större anledning till oro. Men jag skulle själv inte köpa en Huawei-telefon i dagsläget, dels pga situationen med Android men även för att jag inte gillade Huaweis Android-anpassningar på den mobil jag ägde ett halvår (P10 plus).
8, 8.1 och nu 7.2fedde sa:Är det någon som har provat/använt de nyare Nokia-telefonerna med Android (alltså post-Microsoft)?
Närmare bestämt någon av modellerna Nokia 7, 8 eller 9?
Bra/dåliga? Prisvärda?
/Fedde
fedde sa:Är det någon som har provat/använt de nyare Nokia-telefonerna med Android (alltså post-Microsoft)?
Bra/dåliga? Prisvärda?
/Fedde
Dock ytterligare steget dyrare, om än inte dyra som riktigt dyra telefonerMtbIte sa:Oneplus är vääldigt prisvärda telefoner med schysst hårdvara och utan en massa bloatware och en bra högupplöst skärm.
7600:- för dyraste modellen mot 6000:- för Huawei P30 Pro. Det är som med bilar, ryktet hänger med ett tag. Audi är pålitliga, Ford rostar och OnePlus är billiga.Rattnalle sa:Dock ytterligare steget dyrare, om än inte dyra som riktigt dyra telefonerMtbIte sa:Oneplus är vääldigt prisvärda telefoner med schysst hårdvara och utan en massa bloatware och en bra högupplöst skärm.
fedde sa:Är det någon som har provat/använt de nyare Nokia-telefonerna med Android (alltså post-Microsoft)?
Bra/dåliga? Prisvärda?
/Fedde
Om man ska snacka prisvärda lurar så är min Xiaomi Note 5+ för 2 lax över disk helgrym. Kameran är sådär i dåligt ljus men annars en topplur skulle jag säga. Bonus är att det är minimalt med appar installerade.Rattnalle sa:Dock ytterligare steget dyrare, om än inte dyra som riktigt dyra telefonerMtbIte sa:Oneplus är vääldigt prisvärda telefoner med schysst hårdvara och utan en massa bloatware och en bra högupplöst skärm.
Jag kommer från iPhone-världen och tycker ändå det är rätt okej med 7.2. Närhetsdetektorn är ju kass, så det är lätt att tysta mikrofonen under samtal. Funktionen vända för att neka samtal gör det även när man tar upp telefonen ur fickan. Har man tur så kan man svara. Eller så får man bara starta om den och ringa tillbaka. Telefonfunktionen är väl problemet.fedde sa:Är det någon som har provat/använt de nyare Nokia-telefonerna med Android (alltså post-Microsoft)?
Bra/dåliga? Prisvärda?
/Fedde
Vänd för att neka går å andra sidan att stänga av.Johan T sa:Jag kommer från iPhone-världen och tycker ändå det är rätt okej med 7.2. Närhetsdetektorn är ju kass, så det är lätt att tysta mikrofonen under samtal. Funktionen vända för att neka samtal gör det även när man tar upp telefonen ur fickan. Har man tur så kan man svara. Eller så får man bara starta om den och ringa tillbaka. Telefonfunktionen är väl problemet.fedde sa:Är det någon som har provat/använt de nyare Nokia-telefonerna med Android (alltså post-Microsoft)?
Bra/dåliga? Prisvärda?
/Fedde
Rattnalle sa:När jag gjorde research i somras hittade jag bara S10e som rimligt alternativ i liten storlek. Men för dyr och Samsungs UI gjorde att det blev en billig men lite för stor Nokia istället. Helt ok kamera efter att ha laddar in Googles kameraapp från sidan. Något som går på ganska många modeller för övrigt.
Tant_Trek sa:Rattnalle sa:När jag gjorde research i somras hittade jag bara S10e som rimligt alternativ i liten storlek. Men för dyr och Samsungs UI gjorde att det blev en billig men lite för stor Nokia istället. Helt ok kamera efter att ha laddar in Googles kameraapp från sidan. Något som går på ganska många modeller för övrigt.
Jag försökte möla in Googles kameraapp i Motorola G7 Play, enligt https://www.cyanogenmods.org/moto-g7-play-gcam/ , men får inte igång installationen. Varken via Mozilla Firefox eller Google Chrome, efter att ha tillåtit dem att installera appar. Är det något särskilt man bör tänka på när man trixar med den här typen av ful-installationer?
DanielS sa:Tant_Trek sa:Rattnalle sa:När jag gjorde research i somras hittade jag bara S10e som rimligt alternativ i liten storlek. Men för dyr och Samsungs UI gjorde att det blev en billig men lite för stor Nokia istället. Helt ok kamera efter att ha laddar in Googles kameraapp från sidan. Något som går på ganska många modeller för övrigt.
Jag försökte möla in Googles kameraapp i Motorola G7 Play, enligt https://www.cyanogenmods.org/moto-g7-play-gcam/ , men får inte igång installationen. Varken via Mozilla Firefox eller Google Chrome, efter att ha tillåtit dem att installera appar. Är det något särskilt man bör tänka på när man trixar med den här typen av ful-installationer?
Normalt ska det fungera som du beskriver. Men ibland är det ju så att en ful-apk helt enkelt inte fungerar, inte fungerat på just din telefon av någon anledning (olika hårdvatu-revisioner tex). Den senaste gcam-modden jag laddade ned gick att installera men kraschar så fort jag försöker ta ett foto.
En fråga är ju också om en apk för CyanogenMod fungerar om du kör vanlig android? Om du kör CyanogenMod så fråga på deras forum eller mailinglista.
Tant_Trek sa:DanielS sa:Tant_Trek sa:Rattnalle sa:När jag gjorde research i somras hittade jag bara S10e som rimligt alternativ i liten storlek. Men för dyr och Samsungs UI gjorde att det blev en billig men lite för stor Nokia istället. Helt ok kamera efter att ha laddar in Googles kameraapp från sidan. Något som går på ganska många modeller för övrigt.
Normalt ska det fungera som du beskriver. Men ibland är det ju så att en ful-apk helt enkelt inte fungerar, inte fungerat på just din telefon av någon anledning (olika hårdvatu-revisioner tex). Den senaste gcam-modden jag laddade ned gick att installera men kraschar så fort jag försöker ta ett foto.
En fråga är ju också om en apk för CyanogenMod fungerar om du kör vanlig android? Om du kör CyanogenMod så fråga på deras forum eller mailinglista.
A-haaa! Sedär, jag hade ju inte ens riktigt fattat CyanogenMod vs Android, uppenbarligen! Tack!!! Jag pillar vidare.