Absolut, inte bara lite, massor, men hur muppapple kan bygga ett system som inte har cumulativa uppdgraderingar av os är ju rätt illa.
När DRM var nytt och apple drmade musiken du köpte via itunes, så var den låst till den devicen som du laddade ner den till. Så 20 000 kronor senare av inköpt musik, din ipod dör efter två år, musiken är borta för alltid. Nu var det bara så med första ipoden tror jag, men det visar i mitt sinne hur de fungerar, de skiter totalt i konsumenten.
Apple har en skärm, 32 tum, 6k, retina. 50 eller 60k beroende på glaset kostar den men den är ju bra, dyr som fan, men bra som fan, men det är DEN ENDA skärmen du kan köpa. Gissa vad stället/foten till skärmen kostar, 10K, och det är bara en fot/ställ.
Iphones, de har enhanda orsakat att alla nu tycker att det går att 13000 för en mobil.
Oppo, världens 5 största mobiltillverkare, de flesta har inte ens hört talas om dem, har en ny mobil på g, 13 000.
Sen ska vi inte ens prata om hur lätt 13k dyrgripens glas spricker när det gäller iphone.
Så, jag gillar inte apple som företag, men visst kan de göra smaskiga produkter.