OT: Vilken mp3 spelar har ni?

ekis skrev:
-------------------------------------------------------
> * iPod Nano 4GB
> + Liten, snygg, stort minne för att vara flash,
> okänslig för vibrationer
> - Har massa smårepor redan efter en veckas varsamm
> använding, iTunes känns inte helt intuitivt för
> mig, laddning via USB.

den nya Ipod mini har anodizerat skal för att tåla repor bättre :D I like

plumse skrev:
> Funderar på att slänga min Sandisk 1Gb och köpta
> minidisk istället. Atrac låter oerhört mycket
> bättre än 256Kbs MP3.
> Någon som vill köpa en MP3-spelare?
>
> ______________________________________
> En idé är alltid bra tills den testats

Tror tyvär inte att du hör någon skillnad mellan en minidisc och en 256kbs mp3... det är nog mp3spelaren som du har som är lite sämre ljud på.
Om du skaffar en Iriver (som är kända för sitt ljud) så kommer du märka att det låter tokbra med mp3 oxå.
Men du måste ju ha ett par riktigt bra hörlurar för att kunna avgöra vlket som är bäst oxå :)

noname skrev:
> ekis skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > * iPod Nano 4GB
> > + Liten, snygg, stort minne för att vara
> flash,
> > okänslig för vibrationer
> > - Har massa smårepor redan efter en veckas
> varsamm
> > använding, iTunes känns inte helt intuitivt
> för
> > mig, laddning via USB.
>
> den nya Ipod mini har anodizerat skal för att tåla
> repor bättre :D I like

Anodiserat??? ere inte bara ett plastskal? och vad menas med anodizerat?

Har en iAudio U2, 1 gigs.. Funkar utmärkt, riktigt bra ljud, radio, laddas via USB och fick med en söt lite väska som skydd oxå.. :D

Sambon köpte Sonys NW-HD5 med 20g i.. lite större och tyngre med HD i.. Bra batteritid,
Funkar oxå som ett extra minne för att flytta saker från jobbet. Nackdelen med Sony är att det går inte att "drag and droppa" så man måsta köra deras fucked program. och blir små sprickor på knapparna redan efter en vecka.. :(

Håller med. en telefon med kamera och mp3 är vad jag kör med. och är mycket nöjd med. det är ju alltid en liten extra säkerhet att ha luren med ändå =)
º¿º/

Har nästan aldrig lurarna med mig, men ibland får min Nokia N-Gage tjänstgöra som mp3spelare. Stor, tung och den var onödigt dyr när den kom. Kort sagt, den suger! :)

Edit: Dock presterar den bättre basljud än min bärbara dator med samma lurar...

Senast redigerad av en moderator:
jag har en sony network walkman med 512mb flash mine, det är ett jävligt bra ljud i den om man kan stäla in basen och diskanten som man vill, det pasar mig ut märkt, nakdel med den är att du får inte med några bär rem till den, och ett par skit kasa hörlurar som inte är mycket för världen och så moste du ha en dator för att kuna ladda den.
batteri tiden är super bra också den liger på hela 50 timar på en ladning, vet inte hur long tid det tar att lada up bateriet (kanshe 2timar cirka tror jag) men det räker med ett par minuter för ett par timars spel tid, den är super liten och man störs knapt när den hänger inanför tröjan.

Härligt att höra att det finns så många som använder mp3 spelare..
Nu återstår det svårast att hitta något som passar än, era kommentar gör väldig mycket för en som inte är insatt i detta hur de fungerar.

Jensofsweden och Ipod har ja varit inne.. de andra modellerna hade ja inte koll på men skall genast titta på dem också =)

Thanx

Coolt vore ju inte helt fel, kan man koppla Ipod till högtalare fick för mig att Ipod hade sånt här.. Någon som vet hur de ljudet låter

För 1½ år sedan köpte jag en Creative MuVo^2 med 4 Gb hårddisk. Disken skruvades ur, formaterades om och sattes i digitalkameran. Det var billigare än att köpa en 2 Gb CFII disk på den tiden.

För ungefär ett år sedan köpte jag ett 512MB CF kort och skruvade i MuVon och sen dess tar vi sällskap på pendlingarna till jobbet. Först var vi gympolare men spelaren blev utbytt mot kompisar i kött och blod istället.

Vill någon köpa en MD med inspelning och en näve diskar är det bara att skicka PM! :-D

Har en Ipod Shuffle på 1 gb...känns rätt att inte veta vad som kommer. Precis som i spåret.

musicsplash20050111.jpg

PS har inget fodral...typ 250 spänn för ett !"#¤&%¤ plasthölje. :-(

Har en creative zen sleek 20GB. Funkar finfint än så länge.
Har hört (efter inköpet) att de går sönder ganska lätt, men att de å andra sidan hanterar garantiärenden väldigt bra.

Ipod Photo 40Gb, väldigt mycket utrymme, lång batteritid
och sen en Ipod Video 60Gb med ännu mera utrymme och ännu längre batteritid (~20h)

Använder Videon i bilen via IceLink dockstation så att jag kan kolla på film medan jag kör, photon e till salu...

Cykla kan ja ju ändå inte ännu, så behöver inte bry mig om det.

-------------------

Säljes: Ipod Photo 40Gb. Dockstation och usb kabel medföljer. Köpt i mars 2005.
Högstbjudande.

kör med en iRiver ftp-390t...
betalade 2700kr för min, för 4 år sedan...
och då var det BARA 256mb... fast kollar man för 4 år sedan, så var det ju mkt...
sen så har den ju line in och radio, line in är ju fortfarande ovanligt, om ja inte har fel...

cykla lugnt i kylan...

Jag har nyligen köpt mig en iRiver-IFP799 1gb och hoppas den kommer att funka bra ute i skogen. Har ett fodral till den med som man kan fästa i ett speciellt sportarmband som man kan köpa till. Den har grymt bra ljud, speciellt med mina nya
"Koss Spark Plug" hörlurar..grym bas. 40tim batteritid med vanliga R06..
Snygg är den med, fast min modell är silver/mörkgrå.. inte svart...
Rekomenderas starkt.

420051410214457457240_L.jpg

42005141021457286318_L.jpg

Japp, DA-radar. Så fort de finns en DA i bild börjar min CPU gå på 100 % och ett nytt fönster till mitt bankkonto öppnas. :P

Nä, men jag tog det på de två justeringsskruvarna där bak, de seranorlunda ut på DA (aluminium) och resten (stål).

Har en IAudio 5, valde denna före IAudio U2 och IPod nano. IPod nano gick bort då den inte har någon radio och internt batteri. IAudio U2 gick bort då den har internt batteri. Ang. internt batteri så vet man från mobiltfn hur bra ett sådan brukar vara efter ett år.

Idag skulle jag nog valt en IAudio G3 med AA batteri och med 2Gb minne. 1Gb är inte så värst mycket att komma med. Annars är jag nöjd med IAudio 5 efter att nyhetens behag har lagt sig.

IAudio har grymt bra ljud och de är förhållande vis små till storleken.

Däremot gillar jag inte derad snäckor, så de blev ett par Sennheiser PMX 40. Är inte fullt nöjd med de heller så sannolikt KOSS KSC 75 framöver.

// Miche

Jag her en Creative MuVo 1GB. Funkar bra, men ville haft mer minne. Men vad kan man begära när man inte köpte den själv...

Den har ju ialla fall radio o usb och ett batteri som är utbytbart

Tillbaka
Topp