OT vilken skrivare?

Jörgensen

Aktiv medlem
OT vilken skrivare?
Kraftigt OT, men det brukar bli vettiga svar hör så jag testar.

Behöver en skrivare. Primärt till dokument, verifikationer till bokföring. Kopieringsfunktion kan vara bra. Går det att göra fotouskrift är det +.

Ska lira med IOS och trådlöst.

Vad är era tips? Vill ju hellre lägga pengar på kul saker så billigt men inte dum-snålt

OT vilken skrivare?
Brother verkar vara det som funkar för hemmasegmentet nu. Läs lite recensioner om billiga lasers från dem.
Senast jag ägde en skrivare för några år sen, typ 2011-2018 kanske, var det en Brother och den var riktigt bra. Bra utskrifter, dubbelsidigt i litet format dessutom, uppdaterade drivrutiner till nya versioner av Windows och bra pris på toner.

OT vilken skrivare?
Vad du än gör köp ingen bläckstråleskrivare, köp någon med vettigt pris på toner. :)
Varför laser med toner, då ny toner ibland är dyrare än att byta hela skrivaren. Onödigt dyrt.

Gillar ecotank, där man enkelt och billigt kan fylla på plus bättre för miljön samt att det räcker väldigt länge.

OT vilken skrivare?
Jag köpte en Brother DCP-L2530DW förra året, väldigt nöjd. Använder visserligen Android, men Brothers-appen borde ju finnas till ios också. Väldigt smidigt att skriva ut från både mobil och dator. Scanna har jag bara gjort till mobilen än så länge.

OT vilken skrivare?
Varför laser med toner, då ny toner ibland är dyrare än att byta hela skrivaren. Onödigt dyrt.

Gillar ecotank, där man enkelt och billigt kan fylla på plus bättre för miljön samt att det räcker väldigt länge.
Bra för dig. Hittills inte träffat på en bläckstråleskrivare som inte krånglar efter en stund. Speciellt om man skriver ut sällan. Men då jag inte sett några nya på de senaste åren så kan det ju ha uppfunnits något mirakulöst som åtgärdar problemet med att det torkar igen.

Dryg "presentatör" men det verkar inte vara mycket bättre nu heller:

Länk där även till en video där han fixar felet, precis sånt man slipper med en laserskrivare. Som han påpekade hans +10 år gamla laserskrivare fungerar fortfarande felfritt...

Sen finns ju vax-skrivare som har billigt förbrukningsmaterial med dras stället med andra problem.

Senast ändrad:
OT vilken skrivare?
Ska du mest skriva ut dokument skulle jag rekommendera svartvit laser. Jag har denna och har väl det mesta: USB, Wifi, AirPrint duplex etc. samtidigt som utskrifterna blir billiga.

Vill du ha färg kan jag instämma att Ecotank är ok. Vi har en ET-7750 på kontoret som funkar skapligt på fotopapper. Men dokument ... sådär.

OT vilken skrivare?
Jag köpte skrivare för lite mer än 4 år sedan. Valet stod till slut mellan en Brother och Canon. Canon vann till slut. Den jag köpte är kanske över din budget. Har en liten känsla av att Brother vinner i billigare segment, men det är bara en känsla.
Skulle jag köpa idag hade Canon legat bra till, men saker och ting ändras ju.

Då när jag köpte så var det en här på Happy som hade en Brother motsvarande den Canon jag hade siktat in mig på. Han var ganska entusiastisk över sin. Han skrev ut en bild från Internet och skickade den till mig så jag kunde kolla kvalitén. Det blev till slut en Canon efter mycket funderande. För skojs skull så skrev jag ut samma bild, scannade sedan bägge i min Canon. Tyckte det var klar skillnad i kvalité, till Canons fördel
Här är bild på skillnaden:

Skrivarna vi jämförde då hade specarna för utskrift Canon: 1200x1200 dpi, Brother: 2400x600 dpi. Tyckte alltså Canon var klart bättre. Men som sagt, det var några år sedan. Och att döma av kommentarer här så har Brother tagit ett grepp om iaf dom billigare laserskrivarna.

Senast ändrad:
OT vilken skrivare?
Nja, tror man kan köpa annat, har för mig att Classe säljer toner noncanon. Men jag chansar aldrig på sånt, så jag har köpt Canontoner, dom ligger än så länge som reserv, skriver inte så mycket.

OT vilken skrivare?
Bra för dig. Hittills inte träffat på en bläckstråleskrivare som inte krånglar efter en stund. Speciellt om man skriver ut sällan. Men då jag inte sett några nya på de senaste åren så kan det ju ha uppfunnits något mirakulöst som åtgärdar problemet med att det torkar igen.
Kan så vara, skriver väl ut rätt ofta så inte upplevt det som ett bekymmer.

Men om TS ska använda för verifikationer för bokföring så gissar jag det iaf används rätt frekvent.

OT vilken skrivare?
Vi har en Brother DCP-9020CDW hemma. Väldigt nöjd med den. Har haft den i typ 7 år nu eller nåt sånt och den har aldrig krånglat. Det är en färglaser och accepterar 3:e-partstoner. Har kört slut på orginalen och kör nu med billiga kassetter köpta via Amazon. 2 svarta + tre färg till samma pris som en orginal-kassett.
Kan inte annat än rekommendera å det varmaste. Nej den duger inte till att skriva ut felfria fotografier men för drygt 3000 spänn så gör den allt annat över förväntan.
Möjligen har den utgått nu. Om så är fallet går tipset ändå till Brother pga deras policy att tillåta 3:e-partstoner.

OT vilken skrivare?
Det kan vara värt att notera att inte alla skrivare fungerar med chromebook. Jag har en rätt vanlig Brother DCP 1610W och den och dess syskon funkar inte och kommer aldrig att funka med chromebook. Nu gällde det iofs ios, men som sagt, det skulle ju inte vara dumsnålt heller.

Tillbaka
Topp