[OT] Vilken stekpanna är "stekigast" :)?
Min rostfria är också en Demeyere - skönt att kunna steka bacon utan att oroa sig för att en gjutjärnspanna ser bedrövlig ut efteråt (för det gör den, förmodligen av sältan). Har dock aldrig provat att steka pannkakor i den.100% detta, jag använder min Demeyere Atlantis (7 lager) 28cm/4.8L i princip dagligen, till allt. Den har heller inga jobbiga nitar på insidan för handtaget! Skulle vilja gå så långt som att säga att det är mitt bästa köksrelaterade inköp någonsin! Enda negativa är väll att den väger typ lika mkt som en gjutjärnspanna i samma storlek, det i kombination med att den är stor och otymplig gör den lite jobbig att diska för tex min sambo.
Demeyere gör helt klart dom stekigaste stekpannorna i rostfritt stål, steel is real gäller således här med då det gör ett bra jobb med typ allt, steker även ägg i en demyere industri (5lager) 28cm. Alla mina kolstål, gjutjärn samt emaljerade grytor har nu gått i pension (förutom en liten 20cm de bueyer).
Marginalnyttan i vissa användningsområden med gjutjärn och kolstål är helt enkelt för liten för att fylla upp köket med dessa, speciellt när man måste hålla på och olja in dom osv.
![]()
Köp Demeyere Atlantis 7 Traktörpanna med lock | ZWILLING.COM
Demeyere Atlantis 7 28 cm, Traktörpanna med lock, Silver ►Fri leverans från 499 SEK ✓Hög kvalitet ✓Köp direkt från tillverkaren ✓www.zwilling.com
Ps demyere går att hitta typ 30-40% i Belgien, tex på bestsale.be