OT: Vilken SUP (Paddleboard) ska jag köpa?

Och vart ska man köpa den?

Tänkte mest paddla runt på sjöarna i stockholmstrakten. Tack för all tips och erfarenheter.

OBS. total nybörjare men har paddlat kanot och surfat på yngre dagar....

Är själv SUP instruktör och känner en del proffs(bara så du vet var jag fått min information ifrån).
Beror lite på din situation och hur duktig du är. Vill du paddla lite då och då samt inte har oändligt med plats rekommenderar jag starkt en uppblåsbar från naish. Men vill du vagsurfa lite och kommer paddla lite mer så borde du köpa en lite mindre/smalare sup av fiber

Tack för svaret!

Någon kunning säljare/butik man ska ta sig till?

Är spontant emot något uppblåsbar så fiber känns rätt, då jag inbillar mig att jag vill ha något jag kan använda även längre framåt.

Monolith sa:
Är själv SUP instruktör och känner en del proffs(bara så du vet var jag fått min information ifrån).
Beror lite på din situation och hur duktig du är. Vill du paddla lite då och då samt inte har oändligt med plats rekommenderar jag starkt en uppblåsbar från naish. Men vill du vagsurfa lite och kommer paddla lite mer så borde du köpa en lite mindre/smalare sup av fiber

Köpte min första SUP på XXL, Aqua Marina VAPOR för 2999:-... komplett med allt... tyckte att det var prisvärt tills man lär sig...

Personligen tycker jag att SUP känns väldigt dyrt. Jag har kollat in Aqua marina Thrive men fortfarande inte tryckt på KÖP-knappen. Men jag har varit nära...

Jag har exakt samma fråga som TS för 6 år sedan. Krav är uppblåsbar och under 5k/bräda.

Jag kör en Aqua Marine 10’10 som alltid ligger i takboxen på bilen så man kan sticka ut om man är på rätt plats.

Funkar riktigt bra och är stabil även i grövre sjö, kör mycket hav och västkust.
Har inte massor att jämföra med men jämfört med typ Biltemas och julas brädor känns denna mycket mer stabil och trevlig i vattnet trotts inte så mycket dyrare pris.

Tillbaka
Topp