Bäst att reda ut lite termer. Kommunister och nazister är inga folkgrupper, det är totalitära politiska åskådningar.
Det är viss skillnad på en politisk gruppering och sexuell läggning.
Att tala illa om nazister går inte, deras handlingar talar för sig själva.
Bögar har vad jag vet aldrig försökt sig på folkmord. Dessutom ger hatuttalanden mot homosexualitet en grogrund för hatbrott. Den som gör ett brott mot gud blir det ju en god gärning att straffa.
Yttrandefrihet är viktigt, men inom yttrandefriheten ingår respekt för andra människors tankesätt, sätt att leva eller förutsättningar att leva sitt liv. Kommunister, nazister eller bokstavstrogna religiösa visar inte den respekten, och gör det inte på de platser där de har eller har haft makten ( Stortyskland,Östeuropa, Ryssland, Kina, Kambodja, Iran, Kuba, Saudiarabien).
Den som inte är villig att respektera yttrandefriheten ska inte heller ha den.
Akademikerungar som viftar med röda fanor, white trash som köper plattor från Nordland Records eller lyssnar på fundamentalistiska predikanter eller afghaner som helt har feltolkat koranen skulle inte ge ett skit för våran yttrandefrihet om dom fick bestämma.
Och då har inte jag nån lust att slåss för deras frihet att säga vad dom vill, tvärtom, har dom frihet att säga vad dom vill skadar dom det samhälle jag vill bevara.
=David Skrev:
>Om Åke G hade talat lika
> illa om nazister hade nog ingen brytt sig.
( jag önskar verkligen att jag kunde komma på en fundamentalistiskt kristen stat, men det närmaste jag kommer är Massachusetts på 1600-talet. Spanien under Franco kommer ju iofs ganska nära. )