[OT] Vinter-OS, en samlingstråd.

Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
> TBone skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Om man beställer en sisslar brukar det bli rätt
> > mycket os...
>
> Kan du tipsa om något ställe i Sthlm city som
> serverar sisslar på lunchen?

Nej.. men det kanske finns något som serverar sislar. Det låter inte så tokigt:

"Sislar (Spermophilus) äro små vackra djur med jemförelsevis smärt bål, långsträckt hufvud, stora kindpåsar, i pelsen dolda öron, i ändhalfvan yfvig svans med håret stående åt båda sidor, fyra tår och en kort tumvårta på de främre, fem tår på de bakre fötterna. I öfverkäken finnas fem, i underkäken fyra kindtänder; den första öfre kindtanden är ofta ungefär hälften så stor som de öfriga och försedd med en hög, skarptandan tvärlist. De talrika arterna bebo alla den nordliga jordhalfvan. Den enda europeiska artens lif gifver en trogen bild af de öfrigas.

Vanliga siseln (Spermophilus Citillus) är ett litet älskligt djur, nästan så stort som vanliga hamstern, men smärtare, 22 till 24 cm. lång med 7 cm. långsvans. Han är ofvan gulgrå, med oregelbundna rostgula fläckar, på buksidan rostgul och på hakan och framhalsen hvit. De öfre framtänderna äro gula, de nedre hvita."

ja, vad säger man..

10 km damer där lina andersson tyckte att hon aldrig känt sig så stark förut INNAN loppet..

11.08 Slutresultat
1 Kristina Smigun Estland 27:51.4
2 Marit Björgen Norge +21.3
3 Hilde G. Pedersen Norge +22.6
4 Kristin Stormer Steira Norge +29.6
5 Katerina Neumannova Tjeckien +30.8
11 Britta Norgren +1:15.7
23 Elin Ek +1:49.5
34 Lina Andersson +2.34,1
48 Emelie Öhrstig +3.40,2

vallat fel?

Min åsikt (personlig åsikt ej lag):
Jag tycker trådihopslagningarna hittills varit helt värdelösa och denna tråd är ett tydligt exempel.
Jag ser inte riktigt poängen, den resulterade tråden blir ju helt j*fla oläsbar!
Om man nu som moderator vill att allt OS-snack skall hållas i en tråd kan man väl starta en OS-tråd där man länkar till de tidigare OS-trådarna.
På så sätt kan man låta de övriga trådarna självdö om forumanvändarna vill låta dem självdö och låta dem leva om forumanvändarna vill så.
Som det varit hittills vid ihopslagningar bestämmer en moderator sig helt enkelt för att döda ett antal trådar på eget bevåg istället för att låta forumanvändarna bestämma över trådarnas öde.

Senast redigerad av en moderator:
håller med mytis om trådsammanslagningen. det känns som denna styvmoderliga behandling ligger ganska långt från de tankar kring moderering jag har sett från jomper med flera här på forumet. är det en ny policy att man får räkna med att trådar i praktiken försvinner om de inte passar moderatorerna?

JLarsson skrev:
> Börjar känna mig jävligt kränkt. Kanske ska upp på
> skansen och bränna ner nåt torp från Dalarna :o

Den har stått där så länge att den är så pass besudlad att det nog bara är en tjänst för alla.. :)

Skönaste citatet från andra perioden av hockey.

- Skönt skott från stubben från Modo!!!
- ......................stubben?
- ja , .... han är som en stubbe.

=)

jansson99 skrev:
> Här är tre trådar som borde slås ihop:
>
> En munibörjares dagbok...
> Pendlar MUNI
> En unibörjares dagbok;)
>

Kanske kan slå ihop det inlägget med mitt tidigare i tråden så är sammanslagningen total.
:)

/H

jansson99 skrev:
> Ursäkta henkebenke, missade helt ditt inlägg. Ber
> om ursäkt och lägger migg platt med blottad
> strupe.

Behöver aldrig be om ursäkt för att du tycker samma som jag. Vira en halsduk kring din blottade strupe så du inte blir förkyld...

/H

Kupa skrev:

> Nej.. men det kanske finns något som serverar
> sislar. Det låter inte så tokigt:
>
> "Sislar (Spermophilus) äro små vackra djur med
> jemförelsevis smärt bål, långsträckt hufvud, stora
> kindpåsar, i pelsen dolda öron, i ändhalfvan yfvig
> svans med håret stående åt båda sidor, fyra tår
> och en kort tumvårta på de främre, fem tår på de
> bakre fötterna. I öfverkäken finnas fem, i
> underkäken fyra kindtänder; den första öfre
> kindtanden är ofta ungefär hälften så stor som de
> öfriga och försedd med en hög, skarptandan
> tvärlist. De talrika arterna bebo alla den
> nordliga jordhalfvan. Den enda europeiska artens
> lif gifver en trogen bild af de öfrigas.
>
> Vanliga siseln (Spermophilus Citillus) är ett
> litet älskligt djur, nästan så stort som vanliga
> hamstern, men smärtare, 22 till 24 cm. lång med 7
> cm. långsvans. Han är ofvan gulgrå, med
> oregelbundna rostgula fläckar, på buksidan rostgul
> och på hakan och framhalsen hvit. De öfre
> framtänderna äro gula, de nedre hvita."

Ett inlägg som handlar om steka murmeldjur (nästan i alla fall). Det där har länge varit efterlängtat...

f ö tycker jag trådslagningarna funkar hyfsat, men Tnt kunde i alla fall ha sett till att slå ihop dom i kronologisk ordning, med den nyaste tråden längst ner...

fredrikw skrev:
> jobbar du på distans mytis? ;-)

Nej, men jag sitter och lyssnar på radiosporten när jag jobbar.
Ibland blir jobbet lite ofokuserat så att säga...

Hade inte läst i den här tråden sedan hopslaningen, så jag får väl svara på det här åtminstone. :)

mytomspunnen skrev:
> Jag ser inte riktigt poängen, den resulterade tråden blir ju helt j*fla oläsbar!

Jag kunde då följa den utan problem? Visst, hade jag tagit dem i kronologisk ordning hade det blivit bättre.

Orsaken? Tre OT-trådar om OS på förstasidan kändes onödigt på ett cykelforum. Jag frågade jomper vad han tyckte och han gav mig grönt ljus. Ingen moderator har uttryckt någon annan åsikt.

> På så sätt kan man låta de övriga trådarna självdö
> om forumanvändarna vill låta dem självdö och låta
> dem leva om forumanvändarna vill så.

Det funkar inte, dessutom blir det fyra OT trådar istället och situationen än värre när folk svarar liknande saker i två olika trådar.

> Som det varit hittills vid ihopslagningar
> bestämmer en moderator sig helt enkelt för att
> döda ett antal trådar på eget bevåg istället för
> att låta forumanvändarna bestämma över trådarnas öde.

Japp. Men moderatorkåren har alltid varit ense om sådana beslut. Eller åtminstone jomper. Första gången var dessutom bara för att djävlas. ;)

> Jomper is the LAW

Just så.

Shit vilka grumma tjejer vi har i det här landet.
Först hockeytjejernas bragd och sedan otroligt nära medalj i långa längdstaffeten. De var ju inte direkt favorittippade...
Härligt!

Johan A skrev:
> SVERIGETJEJERNA I OSFINAL I HOCKEY!!!
>
> Värt att skrika ut tycker jag!!!

Vem bryr sig. Ungefär lika upphetsande som när Sverige går till final i bandy eller innebandy. 4:e plats på stafetten däremot var riktigt roligt att se.

Jag bryr mig!

wolf: tråkigt att du har en sådan negativ attityd. Jag tycker inte heller att damhockeyn är i närheten av killarnas hockey, men det här är ju en bra början! Jag tycker man skall uppmuntra alla (kille som tjej) till en bra prestation, och de här tjejerna är ju grymma om man ser till vad de faktiskt presterat - inte hur de spelar hockey jämfört med de bästa killarna i världen!

en os-medalj är en os-medalj är en os-medalj!

jag håller helt och hållet med om at en os medalj är en os medalj, men låt det räcka med det. Jättebra. Jag jämför inte alls med herrarnas hockylag för det går helt enkelt att göra, helt omöjligt. Tycker bara att det fått lite orimliga propotioner, jag menar börja snacka om bragdmedalj eller göra en omröstning om vilket straffdrama som varit mest spännande och då jämföra med fotbolls vm -94 och hockey os -94. Helt ärligt så tycker jag faktiskt att Södergrens 5:e plats och stafettdamernas 4:e plats är bra mycket mer imponerande....

inget annat lag än canada har typ slagit USA sen damhockeyn blev internationell 1990. alltså 16 år sedan. svenska herrlandslaget har slagit alla lag, minst en gång sedan 1990. därför är damkronornas prestation en bragd av högsta graden. med Foppa, sundin, alfredsson, lundqvist så våran chans till medalj väldigt bra, MEN det skulle inte förvåna mig om de tar medalj, vilket är fallet med damkronorna. där var jag 100% säker på att det skulle bli brons i bästa fall. absolut inget silver eller guld

o hur är södergrens 5:e plats mer imponerande? killen har ju slagit alla dem han nu inte slog.hans prestation är inte dålig, men den är ju knappast förvånande. alltså inte oväntad och därmed ingen direkt bragd i ordets sanna bemärkelse.

damernas 4:e plats kan ja hålla me dom att det var en bragd. det var klart oväntat.

du får det att låta som att bara för att man säger att damkronornas prestation var en bragd, så är ordet "förbrukat" och alla andra resultat är skit. så är ju inte fallet.

men av ren fakta, hur många gånger usa blivit slagna av andra lag så äre en riktig prestation.

Jaaa! Damkronorna spleade super tycker jag!
Tycker verkligen tjejerna spelade grymt, och lyfte sig flera nivårer från de andra matcherna.
Eftersom jag själv har spelat 11år, de sista i J18 elite (där några av spelarna från damkronerna har tränat) så har jag verkligen helt klart för mig hur stort det är för tjejerna att vinna en sådan här match, framför allt mot ett lag som kan verka överlägset mycket bättre, och som dessutom aldrig fått spö från några andra än kanada...
Har själv varit med om liknade matcher där man slagit från underläge och vunnit.
Sjuk känsla. All heder åt tjejerna! Vinner dom guld så är det bara att överlämna bragdguldet direkt. :)

Har full förståelse för att folk som aldrig utövat,
eller varit insatta i sporten inte riktigt förstår.

ska ju sägas att de spelarna som la straffarna hade satt sina straffar på stefan liv under träning. så "dåliga" var det *ironi*

Eric W skrev:
> Vinner dom guld så är det bara att överlämna bragdguldet
> direkt. :)

Vänta, det kan bli ett lag till att slåss om bragdguldet, dambandylandslaget. Vann sin match mot Finland med 4-0 och spelar nu final mot Ryssland. Det är stort det :(

> Har full förståelse för att folk som aldrig
> utövat,
> eller varit insatta i sporten inte riktigt
> förstår.

Hälsar en som spelat div 1 hockey ett antal säsonger

wolf skrev:

>
> Vänta, det kan bli ett lag till att slåss om
> bragdguldet, dambandylandslaget. Vann sin match
> mot Finland med 4-0 och spelar nu final mot
> Ryssland. Det är stort det :(
>

jaha, o de har slagit nått lag som varit så domenant i 16 år? svenska dambandylandslaget må vara väldigt duktiga, men lite dåligt o dra in i en sådan jämförelse som du gör då det inte är lika oväntat att de skulle vinna.
citerar från aftonbladet:

"sports Illustrated publicerade under dagen en text från nyhetsbyrån AP, som slog att det Nordamerikanska monopolet hader brutits.
”The Americans had been beaten, and for the first time since women's hockey went international in 1990, by someone besides Canada. The North American monopoly had been broken.”"

men du tycker väll heller inte att det var en bragd av USA´s lag som slog sovets lag under "guldåren", den stora lagmaskinen som inte gick att slå.

Tycker det är en bra match som spelas, sverige - usa då!

Dåligt av sverige med usa:s mål dock, men det känns som vi har kommandot för det mesta.

Tillbaka
Topp