[OT] Vinter-OS, en samlingstråd.

Så j***la nära att Sverige tog brons i herrarnas skidskyttestaffett! Carl-Johan Bergman gjorde en kanonsträcka men missade sista skating-skäret över mållinjen och förlorade spurten med en fot! :-(

jansson99 skrev:
-------------------------------------------------------
> Så j***la nära att Sverige tog brons i herrarnas
> skidskyttestaffett! Carl-Johan Bergman gjorde en
> kanonsträcka men missade sista skating-skäret över
> mållinjen och förlorade spurten med en fot! :-(

DAMNIT!
Skönt att hockytjejerna tog silver i varje fall!

Skogling skrev:
> När är OS slut ? Och när börjar TdF ?

OS slutar efter en smaklös avslutning, och när dom halvautistiska pseudo-stjärnorna slutat gnälla. Fast skit i det... När börjar TdF? :D

Sudden: Dom spelade tight i mittzon.

I helvete heller.

Wikegård sa det: Till och med Modos juniorer skulle skjutit hårdare.

Jag tror att detta var ett gigantiskt misstag. Urmakarna är glödheta, trots debaclet mot Italien idag.

Men å andra sidan så har jag förståelse för att det är svårt att jobba i en match rent sådär.
Det är ju ok för lag att spela skit i "matcher som inte betyder nånting", så då borde det ju detta vara mer eller mindre ok det också...

I störtlopps tidsträningen så finns det dom som bromar lite på slutet för att få sämre tid och ett lite tidigare startnummer om det ser ut att bli dåliga förhållanden i backen, det är ok för snowboardåkarna att köra safe-åk i kvalet till halfpipefinalen...

Gruppspelet i os-hockeyn känns lite som en kvalomgång.

Dumt att lägga upp systemet som det är nu!

Hahahahaha! ett noll utan boll (men med puck! ;-))Det är bara att konstatera att den där känslan av att hockey är en tjejsport som alltid har funnits där, inte ligger så långt från verkligheten (det är nog därför jag inte är så intresserad av herrhockey :-P). Se bara hur bra det gick för tjejjerna när de hadde lite tur:-)

hade varit skit kul om scweitz vinner över sverige i morrn...
vill se alla rubriker i tidningen då :)

fast jag är iofs för läggningen, det är ju en strategi i sig så...tråkig match åh se bara men det kvittar...finns annat åh göra

I dag finns det chans på medaljregn: http://www.aftonbladet.se/

osidag440.jpg

Kaijan skrev:
> Bästa är om ettan får välja motstånd först sedan
> tvåan osv.
> Då slipper man detta

Ja skitsmart hörrudu.
Tips till Kaijan: allt som komentatorerna säger är inte vettigt!

ETT EXEMPEL:
Ponera att ettan i grupp A får välja först och därefter ettan i grupp B.
Ettan i grupp A väljer ettan i grupp B som motståndare....men ettan i grupp B ville ju möta 4:an i grupp A...
Hur löser man detta?
Inge bra alls!

Äh jag orkar fan inte bry mig om hokky kom jag på nu.
Snart är det Vm i fotboll och TDF.

Senast redigerad av en moderator:
Kaijan skrev:

> Risken är väldigt liten.

Men risken finns. Jag tycker att alla lag ska möta varandra i en rak serie. Sen lottar man ut guld, silver och brons för att eliminera läggmatcher.

Adam7125 skrev:
> Mytomspunnen: Den med flest poång får välja först
> osv.
>
> Ligger fleara lag på samma poång så ska
> målskillnaden avgöra.
>

Det där funkar inte heller av samma anledningar. Tänk igenom det skall du se.
Man måste till med ett bivillkor. De som väljer är de som ligger på övre hälften av sluttabellen men de får bara välja mellan de som ligger på undre hälften av sluttabellen.

Då var det klart, ett brons och ett guld i sprinstafetten. Guldet gick till Björn Lind och bronset till Thobias Fredriksson.

;)

Vadå Kalle Anka? Även om jag också rankar femmilen högre så är sprintdistanserna grym TV-underhållning. Att inte alla länder ligger lika långt fram som Sverige drar inte ned det. Linds "sprintflygning" i stafetten är fortfarande en av de allra allra största höjdpunkterna under OS.

Vad grym han är Lind! Det var ju ingen som var i närheten av honom på hela dagen!

För övrigt förstår jag inte varför skidsprint skall klassas som Kalle-Anka gren när medeldistanslöpning inte gör det. Samma tider de håller på ungefär bara det att skidsprintrarna måste göra flera lopp efter varandra....
Alla som någon gång tränat ett intervallpass vet hur jobbigt det är!

mytomspunnen: Ja, jag tror vi ligger på 11 medaljer, eller nåt sånt. På så vis är rankade på åttonde plats i medalj-topplistan.

Senast redigerad av en moderator:
det har inte bara o göra med hur många medaler man har, när det gäller rankinglistan, vi ligger t.ex. mycket bättre till än norge, fast vi tagit typ 7-8 medaler mindre, då vi tagit 4 guld o de tagit 2 guld. 1 guld är värt mer än 20 silver i rankinlistan om ja förstått det rätt typ :D

om det nu är så viktigt, sverige gör sitt bästa resultat i OS någonsin, bara det är glädjande nog.

jag tror på guld i curling ikväll :D men där känns det mer som att det är slumpen som avgör, även om så inte är fallet :D

Baltazar skrev:
> det har inte bara o göra med hur många medaler man
> har, när det gäller rankinglistan, vi ligger t.ex.
> mycket bättre till än norge, fast vi tagit typ 7-8
> medaler mindre, då vi tagit 4 guld o de tagit 2
> guld. 1 guld är värt mer än 20 silver i
> rankinlistan om ja förstått det rätt typ :D
>
> om det nu är så viktigt, sverige gör sitt bästa
> resultat i OS någonsin, bara det är glädjande nog.
>
>
> jag tror på guld i curling ikväll :D men där känns
> det mer som att det är slumpen som avgör, även om
> så inte är fallet :D

Jag tror att medaljligan i första hand är ett sätt att kolla vilket land som har flest olympiska mästare, blir det jämnt mellan 2 länder räknar man adraplatser, fortfarande jämnt tredjeplatser. :)

TBone skrev:
> Men hur ligger EU eller Stockholm till?

Stockholm? Har ni någonsin producerat någon OS-medaljör? Förutom J-O Waldner då...

;-)

Tillbaka
Topp