[OT] Visa din gripengran...
Tror det är för att lura ryssen . Stockholm ligger också lite snett .Vem har gjort kartan? Samma precision på Täby som jag har på Gällivare.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tror det är för att lura ryssen . Stockholm ligger också lite snett .Vem har gjort kartan? Samma precision på Täby som jag har på Gällivare.
Du fångade dem iaf, jag zoomade för mycket på mobilen och fick bara en helt blå bild ?Svarar själv på frågan.Visa bilaga 528662ingen @Skogling nivå på bilden…
Shit, de flög nära du! Skuggan av stjärtfenan och utblåset
Dom måste väl köra slut på bränslebudgeten innan året är slut.Det var ett jäkla liv när de körde förbi och störde mig i jobbet ?
Men seriöst, har de någon riktig nytta av alla flygtimmar eller är det bara dyr PR?
Jag har tidigare bott på två olika ställen där jag regelbundet såg dem öva. Det hade jag inte något emot, jag förstår värdet i det.Det är ljudet av frihet vi hör. Bra att få lyssna till det emellanåt.
https://www.forsvarsmakten.se/sv/om-forsvarsmakten/dokument/budgetunderlag/ bara in och leta i xls-härvan av dokument :)Det var ett jäkla liv när de körde förbi och störde mig i jobbet ?
Men seriöst, har de någon riktig nytta av alla flygtimmar eller är det bara dyr PR?
Verkar ändå som att övningarna i formationsflygning behövs? ?
De flyger lågt och långsamt. Samt att lampan sitter där.Varför flyger de med hjulen ute?
Det är för att de har munskydden på! Tydligen regel #47.Varför flyger de med hjulen ute?
För att signalera att dom har glömt taxikartan hemma i fikarummet.Varför flyger de med hjulen ute?
För att visa att nu är det hjul igen.Varför flyger de med hjulen ute?
Tack!För att visa att nu är det hjul igen.
För att de hört att det finns en landningsplats på Långholmen.Varför flyger de med hjulen ute?
Dom flyger i belgisk kedja. Den där har dragit en stund och ska nu lägga sig sist. Men jag tror att hen inte riktigt förstod processen.
Alla timmar i luften är till nytta. Även träning av att flyga i rote. Ty att flyga hjulgran är samma sak som roteflygning. Är du inte etta så är det att stirra på din kamrat HELA tiden.Det var ett jäkla liv när de körde förbi och störde mig i jobbet ?
Alla timmar i luften är till nytta. Även träning av att flyga i rote. Ty att flyga hjulgran är samma sak som roteflygning. Är du inte etta så är det att stirra på din kamrat HELA tiden.
Bild från rotestart från F17, Blekinge flygflottilj.
Därför att dom ser ut som ett eko. Vid ett anfall så delar man på sig snabbt. Lågt och fort!När två plan flyger i rote på uppdrag, varför gör dom det ? Vilka uppgifter har dom två planen ? Varför är det bättre än att vara separerade med flera km ?
Totala motsatsen till de ja mött då. De kommer i alla förpackningar nuförtiden :DFör några år sedan så träffade jag på en aktiv gripen-pilot via gemensamma bekanta. Han var en av de galnaste jag någonsin mött. På riktigt… Var lite oroväckande ?