[OT] Visa din gripengran...

Vad jag läste i UNT skulle de flyga på 300m höjd, lät en hel del här i Kista trots att de flög en bra bit bortanför E4 och järnvägen.

D6115DAC-175C-4000-863E-EF5838D5D0DD.jpeg

Jag fick fixa covidtest till frugan. Ingen kula m.a.o.

Hoppas på dugligt väder på tisdag när Gripen besöker huvudstaden.

Bjuder på ett par bilder. ?

Bilagor

• flygopaten.jpg
    flygopaten.jpg
    351.3 KB · Besök: 137
  • flygopaten20211205_164128~2.jpg
    flygopaten20211205_164128~2.jpg
    423.9 KB · Besök: 135
  • LogoLicious_20210807_235900.png
    LogoLicious_20210807_235900.png
    1.1 MB · Besök: 142
Julgransflygningen den 15/12 är flyttad pga dåligt väder och kommer prel att passera över Stockholm (slottet Tre kronor) kl 12:45 på torsdag 16/12, om vädret tillåter

Hur gick det med SK60 som skulle passera Stockholm och Uppsala för 10–15 minuter sen? Jag råkade för en gångs skull koncentrera mig på jobbet och kom på det först nu :-)

Visa bilaga 528447
Göteborg. Dock mer fokus på att titta än att fota. :)
Jag stod och tittade i Partille då de skulle flyga över Lerum (Partille ligger på vägen, om man tar fågelvägen), men det kom inga plan. Sen sa en förbipasserande att det var inställt. Men då lyckades jag missa det helt enkelt? Stod och tittad under hela tiden de skulle passera..

Ska de inte ta en tur till Helsingfors också?
Så finnarna får se vad de går miste om.
Vilket felköp!

Dåligt för svensk ekonomi. Och att ett krav var ju att dom skulle kunna landa på vägar, sprack...

Men F 35 är en makalös maskin. Hands down. ?

OCH det är bra mycket roligare att fota dem än Gripar med finskt emblém. Eller fula Hornet...

Jag stod och tittade i Partille då de skulle flyga över Lerum (Partille ligger på vägen, om man tar fågelvägen), men det kom inga plan. Sen sa en förbipasserande att det var inställt. Men då lyckades jag missa det helt enkelt? Stod och tittad under hela tiden de skulle passera..
Förmiddagens flygning blev inställd. Eftermiddagens rutt blev justerad så de passerade över Göteborg.

Försvara landet? Det är en julgransflygning.

När det är krig använder man en riktig karta. En taxikarta.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp