N_sandstrom
Aktiv medlem
[OT] Visa din gripengran...
En riktig kamera på min plats hade ju inte skadat..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Inte nåt för Lika som bär-tråden. :)
Du skulle haft en upplättningsblixt för mer detaljer. :) Cool bild ändå.De flög ej riktigt som det sagts så jag hamnade rakt under.
S/v blev bäst. ?
Eller en reflexskärm.Du skulle haft en upplättningsblixt för mer detaljer. :) Cool bild ändå.
Skeppsholmen
Du menar över hur små J39 är? ?Första gången i alla fall jag fick se de där bombplanen i verkligeten. Förvånad över hur stor B1'an var.
Dom flög från Tyskland.Lite coolt oxå att dom flyger från Usa, leker runt lite över Sth & Uppsala, deltar i militärövningar i Finmark, och sen tillbaka till Usa. Utan att landa.
Dom flög från Tyskland.
Det är fukt i luften som kondenserar till vatten i lokal trycksänkning kring vingspetsen. Vanligt fenomen på hög höjd.Undrar vad det är för kondensstrimma från B-52:ans högra vinge. Dumpa bränsle?
Vanligt vet jag inte; har aldrig sett det förr från annat än motorerna. Det är ju inte vid vingspetsen heller, utan en bra bit in på vingen. Men du har nog rätt i att det sitter nån mojäng där som orsakar turbulens eller tryckfall. Frågan är vad. Borde vara suboptimalt med massa skräp på vingarna.Det är fukt i luften som kondenserar till vatten i lokal trycksänkning kring vingspetsen. Vanligt fenomen på hög höjd.
Lufttankning över Tyskland kanske?Ganska säker på att jag läste i Media att dom flög t/r från Usa med lufttankning. Men nu kan jag inte hitta det igen. Där ser man...
Jag har folk jag kan fråga. Återkommer.Vanligt vet jag inte; har aldrig sett det förr från annat än motorerna. Det är ju inte vid vingspetsen heller, utan en bra bit in på vingen. Men du har nog rätt i att det sitter nån mojäng där som orsakar turbulens eller tryckfall. Frågan är vad. Borde vara suboptimalt med massa skräp på vingarna.
Edit: Dessutom var det ju inte på hög höjd.
Tittade lite noggrannare på bilden nu. Ja, du har rätt, ser lite märkligt ut. Men att de skulle dumpa bränsle över tätort bara sådär, inte troligt.Vanligt vet jag inte; har aldrig sett det förr från annat än motorerna. Det är ju inte vid vingspetsen heller, utan en bra bit in på vingen. Men du har nog rätt i att det sitter nån mojäng där som orsakar turbulens eller tryckfall. Frågan är vad. Borde vara suboptimalt med massa skräp på vingarna.
Edit: Dessutom var det ju inte på hög höjd.
Tittade lite noggrannare på bilden nu. Ja, du har rätt, ser lite märkligt ut. Men att de skulle dumpa bränsle över tätort bara sådär, inte troligt.
Edit: Kikade lite på en bättre bild på B-52 och lite ritningar. Kondensstrimman uppstår där skevrodret slutar. Rodret är nog lite "uppfällt" från vingens linje så liknande effekt som vid vingspetsen uppstår.
Så, "mojängen" är troligen ett roder.
GRIP11 (B-52) & TENOR12 (B-1B) flög från USA och lufttankade första gången över Newfoundland.Ganska säker på att jag läste i Media att dom flög t/r från Usa med lufttankning. Men nu kan jag inte hitta det igen. Där ser man...
Jag är skeptisk till att det skulle bli kondens under de omständigheterna bara, för jag gissar att de flög rätt långsamt (i uppvisningssyfte) och det var dessutom ganska låg luftfuktighet.Tittade lite noggrannare på bilden nu. Ja, du har rätt, ser lite märkligt ut. Men att de skulle dumpa bränsle över tätort bara sådär, inte troligt.
Edit: Kikade lite på en bättre bild på B-52 och lite ritningar. Kondensstrimman uppstår där höjd/skevroder slutar. Rodret är nog lite "uppfällt" från vingens linje så liknande effekt som vid vingspetsen uppstår.
Så, "mojängen" är troligen ett roder.
Vilken arbetsdag; ToR Uppsala från en flygbas i USA!Och den kom från USA.
44 timmar för B2-besättning är rekordet.Vilken arbetsdag; ToR Uppsala från en flygbas i USA!
Hur långa arbetspass har bombplansbesättningar?
De skulle ju vidare till Nordic Response, att passera här var ju på vägen och mest att visa upp sig. Sedan om de stannade kvar däruppe eller vände hem igen vet jag inte.Vilken arbetsdag; ToR Uppsala från en flygbas i USA!
Hur långa arbetspass har bombplansbesättningar?
Jag såg som sagt en B-52 på väg söderut strax efter att de skulle flyga över Stockholm. Borde ha varit innan klockan 2 i alla fall. Kanske var en helt annan dock? Tippar på att den låg på 5000-10000 meters höjd. Gick bara preciiiis att fånga med kameran och normalobjektiv.De skulle ju vidare till Nordic Response, att passera här var ju på vägen och mest att visa upp sig. Sedan om de stannade kvar däruppe eller vände hem igen vet jag inte.
Går den ens i närheten av så fort på låg höjd? Nu vet jag visserligen inte hur högt den där flygplatsen ligger...Skönt klipp på en galen passage av en B-52. Min bedömning är att hastigheten är mellan 8 och 900 km/h. ?
Finns det några microchips kvar efter den senaste vaccinationsvågen?Chemtrails mixat med microchips.
Det finns alltid mer!Finns det några microchips kvar efter den senaste vaccinationsvågen?
Nä. Verkar vara 650 km/h.Går den ens i närheten av så fort på låg höjd? Nu vet jag visserligen inte hur högt den där flygplatsen ligger...