[OT] Whiskytråden - vad har du i glaset?

En goding från Springbank

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    212.8 KB · Besök: 134
Vafalls! Har ingen druckit whiskey på snart 2 veckor? Insåg att julen inte var slut och hällde upp en Big Peat - Christmas Edition.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    244.7 KB · Besök: 131
Vart lite sugen på en Bunnahabhain jag med, när man gick in och kikade på den här tråden...

Bilagor

• IMG_0673.JPG
    IMG_0673.JPG
    210.5 KB · Besök: 123
Vad händer? Fick bläddra till sid.8 innan jag hittade whiskytråden! Nåja det kan ju bero på att det är Torsdag. Fick nog och tog ledigt imorrn. Sitter här och "hinkar" Bowmore Black Rock (nä orkar inte ta nån bild) o försöker glömma att en fetgren fick min One-Up kittade XTR att likna ett Z, som dessutom fick för sig o smälla in i hjulet med ekersallad som följd. Spank/Tune/Sapin combo.
Imorrn tar jag "riskokaren" GXS R ner till Mönsterås o bluesfestivalen o fyller huvudet med skön blues o kanske en o annan pilsner.
Cykla gott o ha de
Farsan

Blir nog en smutt på ett sample av Kilchoman sauternes cask matured, en limiterad utgåvan jag lyckades få sample på :-)

IMG_3482.JPG
IMG_3482.JPG
Wow har missat denna tråd. Har inget i glaset ikväll men bifogar två bilder från förra måndagens cykeltur på Islay :-)

Bilagor

• IMG_3489.JPG
    IMG_3489.JPG
    273.1 KB · Besök: 115
Inget ovanligt i glaset men glaset är unikt. Det har jag blåst själv. Dvs det med wirren i. :)

Bilagor

• IMG_7385.JPG
    IMG_7385.JPG
    222.4 KB · Besök: 124
Fingrar på lådan och undrar om man kanske skall hoppa singel-malt och nöja sig med en blended. Chivas Brothers legend special reserv. Vet inte om jag skall öppna eller inte bara....

Tillbaka
Topp