[OT] XC-Ice

Magnus_84

Ny medlem
[OT] XC-Ice
Hittade ett par "långfärdsskridskor" som heter XC-Ice (www.xc-ice.se). Om jag fattat det rätt ska det vara lite mer likt skateskidor.
Någon som har testat eller vet lite mer om dessa skridskorna?
Är ute efter ett par långfärdsskridskor där jag kan använda mina skatepjäxor för att ha som alternativ träning till skidorna (och cykeln).
Har kört långfärdsskridskor med fast häl men den kändes så klumpigt.
Någon som har något annat bra alternativ?

/Magnus

[OT] XC-Ice
Jag har ett par typ de som FG länkade till, med lös häl, men man får inte alls samma känsla som med ett par skidor. Har kikat på de där XC-Ice jag också men har inte provat dem.
Men skulle tro att de ger en mer skidlik känsla.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] XC-Ice
Jag köpte ett par norska? skridksoskenor och Salomon Pilot SNS-bindningar på Intersport för 1400:- totalt, som jag monterade själv. Mycket enkelt då skenorna hade färdiga hål för bla den bindningen.

Med skatingstavarna går det undan på isen:)

edit: Tycker det känns bra likt skatingskidor - fast lättare.

Senast redigerad av en moderator:
[OT] XC-Ice
MickeS skrev:
-------------------------------------------------------
> edit: Tycker det känns bra likt skatingskidor -
> fast lättare.

Är långfärdsgrillorna verkligen lättare än ett par skateskidor?
Eller menar du att dom glider lättare?

/Magnus

[OT] XC-Ice
Stadiumskenorna ser tunga och klumpiga ut, som att sätta på ett par pjäxor på ett par vanliga skenor. Men det kanske är det ni är ute efter?
Och de där XC-ice ser mest ut som om de bara går att staka klassiskt med, men å andra sidan kanske det också var det ni var ute efter?

Själv gillar jag när det går fort och är styvt. Så jag kör med ett par Race skenor från Siljan Skate: http://siljanskate.se/Default.asp?PageID=553
De går sjukt bra och snabbt på naturisen här i Falun

[OT] XC-Ice
alla är väl ute efter det lättaste billigaste men om alla hade haft hur mycket pengar som helst hade nog alla åkt på sub 6Kg racer cyklar.
detsamma gäller nog tyvärr skridskor folk kanske åker ett par ggr om året eller till och med aldrig provat utan vill köpa nåt som funkar.

[OT] XC-Ice
Lumber skrev:
-------------------------------------------------------
> Är långfärdsgrillorna verkligen lättare än ett par skateskidor?
> Eller menar du att dom glider lättare?

Glider lättare. Har ingen aning om vikten, men jag kan väga om du vill.

Tillbaka
Topp