[ot] -

[ot] -
Himlabacken är öppen på söndag kl 12.

jag har en 3 vexlast horsykel och röster inuti huden

[ot] -
*micke* skrev:
-------------------------------------------------------
> Ahh, Rawsons Retreat :-)

fan se där jag har också just druckit mig semifull på detta smeck.

[ot] -
the_TnT skrev:
> Är det den här tråden du vill att jag ska ta
> bort Obed?

Neeeej, rädda tråden!
Namninsamling?

[ot] -
Kastpinnarna får endast kastas med underhandskast och med pinnen i kroppens längdriktning. Att få pinnen att rotera i luften kallas helikopterkast och är förbjudet.

Kubbarna får bara kastas med underhandsskast, men får rotera om kastaren så önskar.

Kubbar kastas alltid från baslinjen (planens kortända).

Lagen turas om att kasta sina kastpinnar mot de kubbar som står på motståndarnas planhalva. När alla kastpinnar är kastade är det det andra lagets tur. Kubbar som fällts kastas nu över till motsatt planhalva, och de får kastas om max två gånger. Har inte kubben stannat inom motsatt planhalva på två försök får motståndarlaget ställa upp kubben på valfri plats på planhalvan. De kubbar som kastats över korrekt vikes upp av det försvarande laget så att de står upp. Kubben får vikas upp åt valfritt håll.

Det lag som kastat över kubbar får nu börja kasta sina kastpinnar.(fältkubbar) måste ej fällas - innan(baskubbar) attackeras. När fältkubbarna är fällda tas de ur spelet. När alla kastpinnar är kastade växlar turordningen igen.

Skulle en fältkubbe förbli stående genom en kastomgång, får det lag som har fältkubbar stående på sin planhalva stå vid denna kubb istället för baslinjen och kasta - man står då bakom en tänkt linje genom kubben, parallell med baslinjen.

När ett lag fällt/fått bort alla kubbar på motståndarnas planhalva får de kasta mot kungen. Kast mot kungen sker alltid från baslinjen.

Observera att det är förbjudet att fälla kungen innan motståndarlagets alla kubbar är fällda - skulle man råka fälla kungen i förtid är spelet förlorat.

[ot] -
:

Bilagor

• regnet.jpg
    regnet.jpg
    72.6 KB · Besök: 41
[ot] -
NinÂsLobsterBin.JPG ht=544

En Pedros Wetlube (halva kvar!) kommer med posten till den som kan berätta var jag tog fotot.
Google pajja grejjen. men hur som helst:
OBSD EDIT: Ändrade regler; visa din bild på nin´s bin och oljan är din. Egenfotad såklart -en hederssak.

Senast redigerad av en moderator:
[ot] -
Atlas_sthlm skrev:
> > En Pedros Wetlube (halva kvar!) kommer med
> posten till den som kan berätta var jag tog
> fotot.

Nins bin finns på Rakautara, Kaikoura

[ot] -
Fick ett halvdussin whiskyprovarglas av en kamrat när jag fyllde 50
http://www.scottish.se/webkorg/index.php?p=productsList&iCategory=43&sName=Whiskyprovglas
Den här tråden och i det här forumet är exakt rätt ställe att erkänna att vi testat att dricka Famous Grouse med is i de glasen...
Skulle jag berätta det för givaren skulle jag gissningvis ha en kamrat mindre :-)
Men han har mer koll på wirren än på happy...

/putte (jag har testat med singlemalt också).

[ot] -
Intermezzo: Att ha is i whisky är förvisso ett djävulens påfund, men Famous Grouse, känns ju inte som något större offer precis. Blended kan man göra lite som man vill med utan att whiskey-connaisseurerna rynkar mer på näsan än de redan gör.

Blir lite orolig när du skriver att du testat med single malt också. Hoppas verkligen att du bara pratar om glasen och inte isen.

[ot] -
Atlas_sthlm skrev:
> Jag VILLE bara berätta att sadlar visst används
> av nämda personer....
>

HAHA..nu har du varit och gräft i arkivet. Cykeln på bilden är en happytestcykel och cyklades inte av mig.

[ot] -
Det är phett photoshoppat. Jag håller genetligen på att flyga över styret för det var så jeffla hög sadel på cykeln. Men då skylle sykeln fått så dålig kretik så därför vred vi upp mig istället så det ser ut som att jag hoppar på bakhjulet.

Tänkt vad tekniken idag kan klara av.

Annrs gillade jag bilden med cyklarna på marken här upp. Är den phett shoppad med?

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp