Otrolig huggande smärta i knäskålar
Jag cyklade med min stålcykel 40 mil på tre dagar, med full packning (tält, sovsäck, dator, kläder, mat, vaten m.m.). Det kändes bra i början men den andra dagen började jag känna en konstant huggande smärta i mina knäskålar. Jag fortsatte och i slutet på dag tre gjorde det så ont så jag trodde jag skulle falla ner på marken av smärta. Jag ville dock nå mitt mål och fortsatte till skymningen, har aldrig i mitt liv haft så ont under så lång tid.
Nu har den gått snart mer än två veckor och det kan fortfarande hugga till rejält om jag böjer knäet i mer än 90 grader eller har legat eller suttit med dem böjda en längre stund.
Jag är ganska säker på att det är överansträgning, men när jag även tittar på mina ben i spegeln ser det ut som om jag är nästan lite kobent, vilket jag tänker också kan vara en bidragande faktor...
Någon som råkat ut för samma skada? Smärtan sitter i mitten på knäskålen, och är ömt om man rör på den.
Nu har den gått snart mer än två veckor och det kan fortfarande hugga till rejält om jag böjer knäet i mer än 90 grader eller har legat eller suttit med dem böjda en längre stund.
Jag är ganska säker på att det är överansträgning, men när jag även tittar på mina ben i spegeln ser det ut som om jag är nästan lite kobent, vilket jag tänker också kan vara en bidragande faktor...
Någon som råkat ut för samma skada? Smärtan sitter i mitten på knäskålen, och är ömt om man rör på den.