Outstanding service av Polar

vulk

Medlem
Min Polar CS200 gick för ett tag sedan sönder; en av låsklackarna till bajonettfattningen gick av. Troligen av ålder och flitigt användande - manicken är ju långt ifrån ny.
Postade ändå datorn till Polar för en titt, men förberedde mig på att köpa en ny.
Detta gjorde jag i söndags kväll i en brevlåda som enl. skylten tömdes söndag kl 1300.
Idag tisdag fick jag tillbaka min pulsmätardator med posten. Lagad och klar på garanti (som absolut redan gått ut).

Snabbare och smidigare kan man knappast begära.

Tack Posten och tack Polar!

Instämmer helt i lovordern till Polars service. Har fått två st trasiga hastighetssensorer utbytta - det var aldrig fråga om något kvitto eller något tjafs. Bara helt smidigt. De vet vad som lönar sig i längden = bra och smidig support.

ja det låter ju bra men jag ska skicka in mitt monster från 88 eller 89 och se vad de kan göra åt den va. Antagligen har garantin gått ut och de gör inte ett skit de jävlarna, men det kan ju också bero på att den troligen är hel fortfarande - ja så kass service asså!

Jag hade problem med kontakt mellan mätarband och klocka och knallade ner till Alvik med grejerna. När det fortfarande var problem efter batteribyte i klockan (som det nog var dags för ändå) fick jag en ny mätarenhet. Jag är nöjd

+1 på allt. Har inte behövt utnyttja servicen än, för min gamla Accurex+ från -98 vägrar ge upp. Kör fortfarande med originalpulsbandet med det inbyggda batteriet, otroligt att batteriet inte ger upp - det är ju tolv(!) år sen jag köpte pulsmätaren... :-)

/Leo

+1 på kanonservice!

Armbandet på min RS800CX hade lossnat. Jag ringer idag kl. 1150 och frågar om det går att fixa snabbt. "Inga problem, kom förbi så fixar vi det direkt".

10 minuter senare är jag i Bromma (www.polarpuls.com) och lämnar in klockan till en kille som kommer tillbaks hela 40 sekunder senare med klockan och nytt armband på. Jag frågar hur mycket det kostar, och så svarar han: "Kostar inget, armbandet skall hålla!".

Grymt!

Leo skrev:
-------------------------------------------------------

> det inbyggda batteriet, otroligt att batteriet
> inte ger upp - det är ju tolv(!) år sen jag
> köpte pulsmätaren... :-)
>
> /Leo

du tränar för lite Leo :-)

Fick idag min andra helt nya (!!!) klocka av Polar. På garanti. Det har varit en del krångel med min klocka, nu senast lossnade en av knapparna på sidan och jag misstänker att klockan p.g.a. det börjat ta in vatten för displayen pajade. Hade en RS800 som verkar ha utgått ur Polars sortimentet, för nu har det skickat en sprillans RS800cx till mig. Tyckte egentligen att klockan var ohemült dyr när jag köpte den en gång i tiden, men tre klockor till priset av en blir plötsligt riktigt prisvärt.

//Kristin

Jag har också bra erfarenheter av Polars service, dock är jag inte fullt så belåten med att ha behövt så mycket erfarenhet av Polars service. Hade liksom varit bättre om prylarna bara funkat istället.
Slutade få ngt värde på kadensräknare i vintras, men iddes inte bråka med det då. Förra veckan så bytte jag batteriet i huvudenheten, och då kom kadensen tillbaka.
Tyvärr blev det tydligen för mycket för lilla knasometern, för plötsligt så fick den för sig att vägen hem var 33 km istället för 24, och att jag gjorde hela resan på 205 i puls...

...eller IAF tills jag kom fram till tvärbanan, och sen pendeltågsspåren, då den i sedvanlig ordning började mäta in nån överton från ledningarna istället...

vulk skrev:
-------------------------------------------------------
> Min Polar CS200 gick för ett tag sedan sönder;
> en av låsklackarna till bajonettfattningen gick
> av. Troligen av ålder och flitigt användande -
> manicken är ju långt ifrån ny.
> Postade ändå datorn till Polar för en titt, men
> förberedde mig på att köpa en ny.
> Detta gjorde jag i söndags kväll i en brevlåda
> som enl. skylten tömdes söndag kl 1300.
> Idag tisdag fick jag tillbaka min pulsmätardator
> med posten. Lagad och klar på garanti (som
> absolut redan gått ut).
>
> Snabbare och smidigare kan man knappast begära.
>
> Tack Posten och tack Polar!

Precis samma sak hände med min Polar CS600x. En av klackarna gick av, troligtvis pga av något vårdslöst handhavande. Jag postade klockan igår eftermiddag och idag 10:30 fick jag ett mail av Polar att garantireparationen var genomförd och att de skickar tillbaka den till mig idag.

Grym service mao

Förövrigt så har jag köpt klockan via en italiensk internetbutik vilket alltså inte på något påverkade garantihanteringen negativt

Tillbaka
Topp