Oval klinga till Cannondale Scalpel-SI 3 2017

MarcusEngqvist

Aktiv medlem
Ska beställa en 34t oval klinga till min Scalpel-SI carbon 3 årsmodell 2017.

Någon som vet vilken av dem 2 det finns att välja på man ska ha? Bifogar en bild och länk.

http://garbaruk.com/chainrings/oval/direct-mount/cannondale-hollowgram-ai.html

http://garbaruk.com/chainrings/oval/direct-mount/cannondale-hollowgram.html

Och behöver man båda verktygen kt012 samt kt013 för att byta ut klingan?

Enligt specen på nätet ska jag ha: Cannondale Si, BB30, 32t Ai SpideRing
På min cykel nu.

Bilagor

• IMG_1835.PNG
    IMG_1835.PNG
    89.7 KB · Besök: 86
Den som det står: Ai-compatible passar till Scalpel Si.
Yes man behöver både kt012 samt kt013.
Rekommenderar annars Garbaruks drev, har både en rund 34t och 36t på min Scalpel Si, funkar kanon!

Njaa skulle jag faktiskt säga. Kt012 behöver man absolut. Kt013 kan man klara sig utan om man har en traditionell vevarmsavdragare. Även om det kräver fulmeck. Jag lägger något son är tunt men starkt som har en ytterdiameter större än hålet i axeln och mindre än hålet i vevarmen efter att skruvat ut bulten ur hollowgram vevarna. Köpte bult med lämpligt huvud, kulformat så att vevlager verktyget kan gänga in.

MEN kt013 är ju inte sååå dyrt så skadar inte att köpa. Man skruvar ur bulten ut armen, skruvar i bulten i kt013 kittet, skruvar in ringen och skriver sen ur bulten man först drog i.

Kt012 behöver du en stor nyckel till eller spärrskaft kan gå.

Och ja förnyat vara säker köp Ai versionen. Men min erfarenhet är att det är gott om plats på scalpel-si så inte självklart att andra inte funkar med. Men som sagt Ai för att vara säker

@MarcusEngqvist: Bor du i Göteborg så har jag verktygen om du vill låna dem (+stoor fast nyckel för KT012).

Tack för alla svar, det fick bli en Absoluteblack klinga istället.

Fick inte paypal att funka via Garabaruks hemsida, så fick ta en AB klinga via Ebay. Det funkade:)

Verktygen beställda också:)

Jag satte fast kt012 verktyget i ett skruvstycke och gängade lös, det blev stabilare när man la vevarmen uppe på och kunde trycka ner med ena handen och gänga upp med den andra.

Jag använde en helt vanlig avdragare på min caad12. Bör fungera på scalpel också? Man fick ju ta det försiktigt såklart.

En till fråga i väntan på att drevet ska komma hem..

Kan man köra med original kedjan när man byter till 34t ovalt drev på Scalpel carbon 3:an?

Tillbaka
Topp