Ovalt hjul

Ovalt hjul
Jo hjul blir sådär om man använder dem! Föreslår att du kollar att däcket är poppat överallt som tidigare nämnts. Ser det bra ut så är det ju bara att spänna om några ekrar så löser det sig nog. Kostar inte mycket hos en LBS om du inte har kunskapen själv! :)

Ovalt hjul
Efter att kika så noga som möjligt på videon, så tycker jag att det ser ut som däcket är problemet. Tycker att självaste hjulet ser runt ut.

Ovalt hjul
weldion sa:
Efter att kika så noga som möjligt på videon, så tycker jag att det ser ut som däcket är problemet. Tycker att självaste hjulet ser runt ut.

Svårt att säga säkert då hela ramen rör sig men är benägen att hålla med.

Om du roterar hjulet långsammare och försöker hålla ramen stilla så kommer du nog kunna se om själva hjulet/fälgen är problemet eller om det bara är däcket.
Sätt en plaststripe eller tejpbit på ramen, och in mot hjulet, i jämnhöjd med fälgen så blir det lätt att se..

Ovalt hjul
Jag kikade med långsammaste uppspelningshastighet och tycker det ser ut som randen i däcket inne vid fälgen försvinner vid en punkt, så jag röstar för opoppat.

Ovalt hjul
Sånt där brukar annars fixa sig självt om man cyklar på den.

Men ja, det verkar vara däcket och inte hjulet som gör det.
Töm det på luft, snurra runt det i god hastighet, pumpa lite, massera, pumpa lite till, massera.
Fast nu förutsatte jag att det inte är tubeless dock. Är det tubeless så gäller det att det poppar ordentligt första försöket.

Men som sagt, jag hade cyklat på det och sett om det justerat sig självt.

Tillbaka
Topp