Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Oversized Center Lock type mount SM-RT80
så står det om skivans fäste på shimanos saint-skivor.. frågan lyder, går skivorna att montera på mina sex-bults nav? (ser ju ut så på bilden men man vet ju aldrig...)
Finns adaptrar åt andra hållet dvs. centerlock på navet till 6-bult på skivan men för 6 bult på navet och centerlock på skivan finns det inte vad jag vet.
Är väl inte bara Shimano som gör splineade fästen men jag är inte säker på vilka som gör det.
DT Hügi fr finns i passande version. Jag tror att saintskivan inte passar på vanliga splinade nav, att den skulle vara för stor i infästningen, har jag iaf inbillat mig, fett frågetecken. Hügi är sexigare än saint.
Saintskivorna har en större model av centerlock än andra centerlockskivor. De passar enbart på saintnav.
Det finns 203mmskivor med lilla centerlock också. Centerlockskiva på 6bultsnav går inte alls.
Gamla XT-skivan i 203mm och 6-bults tillverkas fortfarande.
rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> Saintskivorna har en större model av centerlock än
> andra centerlockskivor. De passar enbart på
> saintnav.
rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> Saintskivorna har en större model av centerlock än
> andra centerlockskivor. De passar enbart på
> saintnav.
Det är så praktiskt med standards att alla borde ha en. Sen kan man som Shimano ha två, tydligen. Jättepraktiskt! Mer sånt!
Det som är opraktiskt med att shimano har två standarder är bara att man bara får verktyget (som är special) med framnavet. =)
Shimano har två standarder precis som hope. =) Sen har rohloff en egen standard för sina nav. Det är bara fem olika att hålla reda på, det är väl inte så svårt. =)