Droppet såg ut som en grushög som man skulle över i full fart nedför. men bakom den var det dubbelt så brant och djupt. med två eller kanske tre? trappstegs liknande dropp på kanske en halvmeter var. (notera att detta var intycket jag fick når jag kom i hög fart över hindret)
Jag låg först i klungan, före micke. s om jag inte minns fel. När jag såg tre pilar som satt ihop till en stor som jag trodde det betydde något i stil med hopp eller något då, För att bromsa in tillräckligt för att svälja det jag trodde var ett lite lätt gupp/hopp eller vad d vill kallas, .. Men huva vilken överraskning jag fick när jag såg andra sidan.
Studs, studs och rejäl bottning av gaffeln + ett ordentligt stön. Som följdes av flera till efter varandra =) var resultatet.
Vi kom nog i tillräckligt hög fart för att inte åka överstyret, vilket bevisligen de andra som inte höll lika hög fart gjorde.
Efter dropet punkade jag och körde på tomt bakdäck hela de resterande 2,5 eller 3milen till varvningen vid målet (det var tydligen exakt 1,4km, men kändes som mer). Där bytte jag hjul å rullade vidare och kom i mål med en rejät sur rygg men glad själ (konstigt nog). Jag tror det var schlatan låten som jag spelade i bilen som fick mig på gott humör =)