Paint job/måla om/omlackering av ram i Skåne/Malmö

pontiuspilatius

Aktiv medlem
Nu när fincykeln är avställd för säsongen så tänkte jag att man skulle passa på att "piffa till" den lite med en omlackering. Dels undrar jag om någon har tips på någon i Skåne/Malmö som är duktiga på detta? _Duktiga_ alltså, inte som i att den och den KAN göra det. Är rätt så pedantiskt lagd så om det inte skulle bli bra så kommer jag bli jobbig och framförallt inte nöjd.
Har fått tips om Brantviks Måleriverkstad, kanske någon som kan dela med sig av erfarenheter från dessa?

Har mer eller mindre bestämt mig för 2 färger jag vill använda, men inte riktigt hur de ska fördelas på ramen. Tar tacksamt emot förslag eller exempel på paint schemes (färgsättningar?) som ni tycker är snygga. Eller eventuellt enkla mönster man skulle kunna använda.

Tack på förhand för svar.

Har letat lite, men hittar mest gamla trådar från 00-talet eller sådana som gäller Norrland.

För min del rann det lite ut i sanden.
Pratade dock med en som fick sin lackad hos Brantviks, han var nöjd. Dock så fick det bli hela cykeln i en färg.

Själv så fastnade jag för Ubilack. Killen där var själv cyklist och hade målat om sin egen cykel. Det kändes också som att de var mer öppna för lite kreativa detaljer.
Jag hade anlitat dem om/när det väl blir dags :)

Tillbaka
Topp