Paket med cykel borttappat av DHL

kcobil123

Medlem
Mitt paket med en cykel från bike-discount har försvunnit på vägen. Just nu är det ett dödläge som varat i flera dagar då de hoppas på att paketet ska dyka upp igen, jag vill ju så klart ha min cykel så fort som möjligt och undrar om det finns något jag kan göra för snabba på hela processen? Det bästa vore ju om bike-discount kan skicka en ny cykel och sen kan DHL och bike-discount klara upp det med varandra senare. Är det någon som hamnat i liknande situation och har något tips?Har varit i kontakt med bine-discount och DHL och de håller på att "undersöka"....
Tack i förhand

Senast ändrad:
Jag har varit med om att DHL-paket har "försvunnit" (från Tyskland men med annan avsändare än Bike-discount). De gånger det har hänt har paketen dykt upp efter ett tag ändå, så ha tålamod. Ibland verkar det som om stora otympliga paket ställs åt sidan medan de packar om någonstans längs vägen och så glömmer de att lasta vidare paketet som kanske ställts i något hörn. Några dagar senare brukar någon hitta paketet, som kommer med i flödet igen.

Det är något skumt i hanteringen mellan DHL tyskland och DHL i Sverige. Har också råkat ut för att saker liksom fastnat nånstans på vägen. Paketet kom fram efter ett tag men det dröjde oroväckande länge.

Jag väntar också på ett dhl paket som är borta. Mitt paket var dock internt i Sverige men varken dhl eller utlämningsstället hittar paketet. Har väntat 3 veckor nu.

Nu börjar det hända något i alla fall, nu ska de göra en grundlig undersökning. Får väl hoppas att de hittar paketet, för jag är grymt sugen på att cykla:)

För många år sedan tappade DHL bort reservdelar till ett fartyg för mig, de var värda ca 500kSek samt ett fartyg som inte kunde återgå i trafik. DHL aktiverade sin standardprocess. De väntade aggressivt vid telefonen på att NÅGON skulle ringa och fråga om de saknade ett kolli.. De kunde inte ens bistå med att själva ringa till depåerna längs transportvägen. Funkar det så funkar det och grejerna är snabbt frame, går något fel så går det fel ordentligt.

jag beställde i förra veckan från Bike-discount och valde DPD för att slippa strul med dhl, nu när jag gjorde en sökning på paketet ligger det på ett utlämningsställe i Bollnäs, WTF! jag bor i skåne...

NLC skrev:
-------------------------------------------------------
> DHL är bra! Har aldrig haft problem med deras leveranser varken på jobbet eller privat.

DHL är sämst. I alla fall i Sverige. Står det "Aktas" eller dylikt på paketet så kan du ge dig fan på att de sparkar ut det från budbilen.

Senast idag så sket de fullständigt i att leverera paketet till jobbet, men det var väl för bra väder för att ta sig tid till det.

Parcel Force, allt är förlåtet.

Bra så har vi tre (förlåt 4) omdömen, ett par hundra till och det kan bli statistiskt signifikant om det inte vore för att de missnöjda tenderar att mer frekvent ventilera sin åsikt.

Senast ändrad:
NLC skrev:
> DHL är bra! Har aldrig haft problem med deras
> leveranser varken på jobbet eller privat.

+1, eller hade problem med de på jobbet men berodde väl mer på att jag jobbade på DHL och de bytte datorsystem ;)

23h och 17min tog de från R2-bike till min dörr. Går inte att klaga på de förutom att jag inte var hemma så fick boka om leveransen så den kom till jobbet en dag efter.

Skogling skrev:
> Jag har heller aldrig haft problem med DHL.

Inte jag heller. Har aldrig anlitat dem.

Har heller inte haft några problem. Tycker det går riktigt snabbt också. Tycker att DHL i Tyskland är snabbare att få ut varan ur landet än posten att leverera det när det väl nått Sverige. Det enda som är pyttelite drygt är att man måste ringa till posten för att få kolli id när svenska posten tar över...det är ju dock mitt egna val så att jag kan hämta ut det så snabbt som möjligt.

Jag tar hellre DHL än UPS från Tyskland, inte för att det går snabbare, mer för att det är smidigare med att kunna hämta paketet när det kommer till Sverige. Är inte hemma de tider då UPS valt att leverera paketet hem, samt att lämna det på jobbet inte är ett alternativ....

Nog om det....för jävla långt utlägg för att säga att jag r nöjd med DHL :)

En kompis cykel som skickades från crc med dhl skulle till Skåne men dök upp i sthlm, han ringde och frågade WTF? Då hiddade den inte och visste inte hur de skulle få fatt på den, någon dag senare checkades den in i Estland :)

Tillbaka
Topp