Paketet..

Herbivora

Aktiv medlem
Paketet..
Hej nu är hjulen påväg som ska ersätta mina ksyrium ssc sl. Skickades med Parcelforce igår och lämnade England i går kväll. Hur ska jag nu göra för att så lite strul som möjligt ska uppstå, befarar att det är allas vår vän Schenker som tar hand om paketet i Sverige. Ringa, fråga eller helt enkelt mordhota någon!? Nån som har något förslag!?

Senast redigerad av en moderator:
Paketet..
Finns inget värre ju, lämnade 21.42 England och har inte någon uppgift än det.....Måste ju ha kommit till Sverige vid det här laget.....nu är det i Schenkers våld, ajajaj...

Paketet..
nänä, äre schenker som ska ta hit den så ska den pasera deras central nere i holland :D till dig kommer den väll om en vecka eller nått :D i bästa fall :D om det nu är schenker :D och är det dem så kommer du inte kunna söka på paketet förän det når sverige, kan ta några dagar

Paketet..
VArför kalla fraktsättet Euro 48 när Parcelforce har Schenker som underleverantör... Euro 48 borde väl betyda 48 timmars frakttid eller nått. Det finns ett helvete här på jorden och det är Schenker....

Paketet..
Jag provade att söka på ditt paket och fick upp det här.

ejy6nm.jpg

Paketet..
Kan inte låta bli att skratta, tack för den upplyftande stunden. Jag har tyvärr fallit tillbaka i det bottenlösa hathålet som Schenker har skapat i mej...Mina fina es, jag vill ha er här hos mej nu!

Bilagor

• mavic-11.jpg
    mavic-11.jpg
    47.9 KB · Besök: 40
Paketet..
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kan inte garantera nånting.. :)
>
>

Ingen skillnad mot Schenker alltså. :-)

Paketet..
Ger begreppet "packet loss" en ny innebörd. B t w, så var det visst Schenker som åkte runt Europa med mina hjul och skivbromsar från Merlin i nästan två veckor. Väl inkörsa s a s.

Paketet..
Men det är ju helt sjukt!
Sista trackingen:
14-10-2005 12:31 Delivery Agent - NETHERLANDS
Och idag, den 17de på samma plats. Och dom skryter med på hemsidan att Eoro 48 tar paket till de flesta större europeiska städer på 48 timmar, jo pyttsan! Borde ju kanske byta underleverantör....

Paketet..
Herbivora skrev:
> Men det är ju helt sjukt!
> Sista trackingen:
> 14-10-2005 12:31 Delivery Agent - NETHERLANDS
> Och idag, den 17de på samma plats. Och dom skryter
> med på hemsidan att Eoro 48 tar paket till de
> flesta större europeiska städer på 48 timmar, jo
> pyttsan! Borde ju kanske byta underleverantör....
>
> X and out

Du kanske inte bor i en sån? ;-D

Paketet..
Ringde just Schenker. Mitt paket har legat fyra dar på den lokala spelbutiken. :D :D :D

"Avi? Vad är det?" Alltså.. vilka klåpare, de där Schenker.

Paketet..
Mitt paket som skickades med Parcelforce fraktades nog med åsnekärra. Det tog 5 dagar från Holland till Sverige. Och sen 5 dagar genom Sverige. Skandal.

Paketet..
Herbivora skrev:
> Men det är ju helt sjukt!
...
> Och idag, den 17de på samma plats. Och dom skryter
> med på hemsidan att Eoro 48 tar paket till de
> flesta större europeiska städer på 48 timmar, jo
> pyttsan!

Problemet är just de att paketet åker runt till de flesta europeiska städer innan det kommer till rätt stad...

Paketet..
Som vanligt....

Skriv jobbadressen så ska ni se att det blir bättre fart på budgubbarna, i alla fall i Sverige. Dom gillar inte alls att få arga företag på halsen, privatpersoner skiter de fullständigt i.

Paketet..
kolla med schenker sverige, när den kommer till sverige byter den nummer o därmed kan det forfarande se ut som om den är i holland fast så inte är fallet. behöver inte vara så, men kan vara så.

Paketet..
Kan gå på några dagar om man avger positiv energi till världsrymden,men faktiskt får dom flyt på det ibland,vet nån sändning jag kolla upp som dom skickat åt alla möjliga håll i sverige det tog nog en vecka från malmö till mig i Gbg området

Paketet..
Fick ett brev idag, paketet kan hämtas ut hos min icaaffär efter 1700 idag. 9 dagar tog Schenker på sig, bara att buga och bocka. Men lite dåligt om man ser till att fraktsättet beräknas ta 48 timmar från avsändare hem till mig.

Paketet..
Jag mailade precis till CRC och gnällde lite på Parcelforce. Spelar det någon roll? Knappast om jag är den ende som gör det, men om alla alltid klagar när man inte får den tjänst eller vara man betalar för tror jag att världen kan bli bättre. Eller åtminstone så kanske folk slutar lova vitt och brett.

Alla språkliga brister i mailet skyller jag på att jagskrev det i affekt ;-)

------------
Hi!

I am writing to you to simply to inform you about my opinion about Parcelforce. I have placed several orders at Chainreactioncycles this year and although you always have provided swift service the same cannot be said about Parcelforce. Sometimes they have made deliveries within acceptable time, but mostly not. Several friends of mine share my experiences. To give you an example, I placed an order last Monday witch was dispatched very promptly by you. However, my parcel has still not arrived to me in Stockholm, Sweden. The tracking information provided by Parcelforce is as follows:

16-12-2005 05:33 Delivery Agent - DENMARK UK export item arrived at foreign hub
13-12-2005 04:01 International Hub Left origin country
13-12-2005 02:52 International Hub Arrived at outward Office of Exchange
06-12-2005 16:18 Belfast Central Depot On route to hub
06-12-2005 15:41 Belfast Central Depot Collected from customer

Since this reflects poorly on your company I suggest that you reconsider using Parcelforce's services, re-negotiate shipping prices or state clearly on your website that Parcelforce regularly fails badly in honoring their commitments. By the way, I complained about this last week to Parcelforce and have not yet received a reply.

Regards,
Magnus K
------------

Paketet..
Jag passar på att gnälla lite trots att jag totalt sett är ganska nöjd. Jag har beställt från CRC ett flertal gånger och har aldrig haft problem med Parcelforce/Schenker, paketen har alltid anlänt inom 4 arbetsdagar oavsett leveransadress. Nu verkar turen vara över för i söndags la jag en beställning som CRC skickade iväg dagen efter, men paketet fastnade genast vid Belfast Central Depot och varit där hela veckan. Försöker just nu få nåt slags svar från Parcelforce.

Min cykel är så ledsen utan hjul...

Paketet..
KLAGA till CRC! Jag har gjort det och om fler gör det kommer det få effekt.

Jag förklarade att det är den svenska delen av frakten som tar tid, paketet brukar ju nå svensk gräns på något dygn eller två, sen fastnar det i schenkerkarusellen. Mitt paket aviserade de inte, jag väntade, väntade, väntade och väntade. Sen fick jag trackingnummer av Andy på CRC (be att få både Parcelforce- och GLS-numret!!) och ringde Schenker som spårade mitt paket.

Fick dock mkt bra bemötande i telefon hos Schenker, det har förbättrats avsevärt jämfört med för några år sen.

Paketet..
jomper skrev:
> KLAGA till CRC! Jag har gjort det och om fler gör
> det kommer det få effekt....

Jag har också klagat hos CRC. De sa att de skulle ta upp saken med parcelforce men jag känner mig tveksam till om det verkligen gjordes.
De påstod att saken var "out of their hands".

Paketet..
jomper skrev:
> Jag skrev att jag skulle tvingas sluta handla av
> dem om de inte löser problemet och det kommer jag
> också att göra. Tyvärr.

Samma här...

Paketet..
jomper skrev:
> Japp, DHL är det man ska välja om man ska handla
> hos dem. Men köper man småsaker blir det lite för
> dyrt.

Eller om man köper stora tunga saker...DHL-frakten på mitt paket skulle kosta typ 1500 spänn eller nåt så det fick bli parcelforce...

Paketet..
andreaso skrev:
> DHL ska ha 910 spänn för att skeppa ett par hjul,
> det hade jag ingen lust med :(
>

He he.. inte jag heller :/

Paketet..
bigmollo skrev:
> Har de inte DPD? Posten is da shit!

posten & dpd is da sheit om det bara vore så att pannbenen på posten kunde lära mitt lokala ica att ankomstregistrera dpd-försändelser på rätt sätt. *varje* gång jag fått dpd så har de sagt att det inte finns inne. *varje* gång har de fått leta igenom alla paket manuellt för att till slut konstatera att "oj vad konstigt, det fanns ju här ändå".

Paketet..
DPD, som t.ex. bike-discount kör med, tas ju över av posten i verige, har nån här fått hämta sitt paket på posten, när det skickats med dpd o från bike-discount? varenda paket från bike-discount jag bestält har blivit utkört till dörren

Paketet..
Det är för att ett dpd är detsamma som företagspaket. Och för privatpersoner blir det hempaket. Så är det. Men om du inte är hemma får du hämta det på postens utlämningsställe.
Posten is da shit.

Tillbaka
Topp