påkörd av en förvirrad gubbe som smet

dontiego

Ny medlem
Hallå eller!

Jag blev precis påkörd vid Korsvägen. En gubbe i en grå Mitsubishi (tror jag) startade efter att ha stannat för gående men såg inte att jag var bakom.
Cykeln tog hela smällen och jag fick konstigt nog knappt ett skrapsår.
Jag reste mig, gubben vevade ner rutan och verkade vilja säga nåt. Jag gick fram till honom så sa han: "jag såg dig inte, förlåt", och sedan stack.

Två hjälpsamma människor anmärkte plåtnumret och kollade att allt var bra med mig. Tyvärr var jag lite skakig och kom inte på att fråga efter deras telefonnummer för eventuellt vittnesmål.

Jag misttänker att nån här har vart i den situationen, vad tycker ni att jag ska göra, förutom ringa polisen och anmäla smitningen och skadan på cykeln?

Ett hjul förstörd, samt styrets tejp (såvitt jag har kunnat se hittills, det dyker kanske upp nåt mer). Och en lång resa tillbaka hem, men ett böjd hjul i handen och en cykel på axeln.

Tacksam för smarta råd!

Det spelar väl ingen som helst roll hur det gick till för faktum kvarstår: smitning!
Självklart skall han som smet iväg kontaktas och få ersätta det som gick sönder.

Det här kanske är en långboll, men om du behöver dina vittnen, sätt upp en färggrann lapp vid övergångsstället med en tydlig bild på en bil som kör på cykel, och lämna ditt nummer med meddelandet att du behöver få kontakt med dom.

Har du tur brukar dom promenera i området och de lär reagera på bilden.

Tillbaka
Topp