Pappaledighet och cykling - vilken cyclocross?

Liten uppdatering:

1) Tillbaka i Sverige tillfälligt
2) En Cannondale CAADX 105 beställd och på väg
3) En Thule Chinook 2 beställd och på väg
4) Diverse grejer från Wiggle (Rep-kit, verktyg och cykelbyxor) levererade

Nu håller jag tummarna för att det blir mycket cyklande, känns lite risky att lägga ut 25k baserat på en teori om att det kommer bli bra...

mats412 sa:
Hej, för sent för det här inlägget tydligen men jag skriver det ändå för andra som är i samma sits. OM man behåller alla krav utom hydrauliska skivbromsar så sparar man massor av pengar, för hydrauliska bromsar sitter oftast på tävlingsmodellerna och då får man onödigt bra kolfiberram som inte behövs för t ex pendling och om man vill ha skärmar mm. Så jag köpte en Trek Crockett 5 och sedan lösa TRP hy/rd hydrauliska bromsar för jag var säker på att mekaniska inte skulle funka. Men de ligger ouppackade för mekaniska funkar hur bra som helst, kört i ett år nu.

Är 193 cm och kör en Chariot Cougar2.

Du fattar inte hur glad jag blev av det här meddelandet :) Tack! Går omkring och har ångest just över det här med bromsarna.

Efter att ha blivit pappa och sonen börjat hänga med på cykelturer i CX1 och i barnsits har jag börjat sakna ett centralstöd. Det är jäkla meckigt att försöka sätta ner parveln och samtidigt hålla cykeln upprätt för att sedan inse att man glömt att packa en klämmis. Enligt min LBS fungerar det inte med centralstöd om man har utanpåliggande växlar. Kan någon kanske bekräfta eller dementera detta? Ett tips till TS om det fungerat att montera är att skaffa ett centralstöd.

Tillbaka
Topp