Paris - Roubaix 10/4 2016

NLC sa:
nieves sa:
NickPick sa:
Utan att googla. Vilken tid?
Tippar på 6h12m33s :)
Edit. Etappen sänds i sin helhet med början 10:15.

Etappen? Är det flera ;-P
Efter 6h öldrickande är min tidsuppfattning ytterst skev. Insvept i den flamländska flaggan (endast den) sitter jag i soffan med ett stoppur i var hand för att likt Plex ta mellantider för varje pavéavsnitt. Då är det oftast svårt att hålla isär begreppen, uppvärmningen har börjat. Go Spartacus!

Skickliga Vättern-kette-cyklister har ju broöppningar och stangda järnvägsbommar inräknade i sin sub-plan. Proffsen är verkligen odugliga på sånt.

Mitt nyligen betald abb vägrar fungera på datorn. Blev tvungen att köpa ett extra enmånads på iPad, typiskt att det skulle vara så just idag :(

Spacekitty sa:
Mitt nyligen betald abb vägrar fungera på datorn. Blev tvungen att köpa ett extra enmånads på iPad, typiskt att det skulle vara så just idag :(
Windows 10? Glöm Edge som inte har stöd för silverlight, sök och kör Explorer istället.
Hoppas det hjälper.

nieves sa:
Spacekitty sa:
Windows 10? Glöm Edge som inte har stöd för silverlight, sök och kör Explorer istället.
Hoppas det hjälper.

Nä, Mac OS X 10.11.4 med Safari. Har fungerat bra tidigare.

Jeppe_E sa:
Se där ja... bromsskivor på en del cyklar

Naturligt, eftersom det var väl först i fjol det blev tillåtet med skivor... men hur stor är egentligen risken med att några har effektiv bromsverkan och andra har motsatsen till det? Ökar risken för mass-krasher?

Aliide sa:
Jeppe_E sa:

Naturligt, eftersom det var väl först i fjol det blev tillåtet med skivor... men hur stor är egentligen risken med att några har effektiv bromsverkan och andra har motsatsen till det? Ökar risken för mass-krasher?
På skiten kullersten är den strax under noll. Däremot kan ju 30 istället för 27 vara trevligt på vissa delsträckor :-)

Proffscyklister är ju helt odugliga på att hantera sina cyklar. Det har vi ju pratat om. Skivor kommer definitivt leda till ond och bråd död. Precis som det gjort inom MTB.

emmer sa:
Aliide sa:
Jeppe_E sa:

På skiten kullersten är den strax under noll. Däremot kan ju 30 istället för 27 vara trevligt på vissa delsträckor :-)

Pavé är inte kullersten. Kullersten är ohuggen.

GoranS sa:
Induktionsbevis känns lite överdrivet då antalet utsagor är ändligt. Borde i det fallet duga med ett konstruktivt bevis, t.ex. genom att ta livet av alla som inte tycker det är intressant.

Under förutsättning att du själv inte tycker det är intressant, så vill jag se dig fullständigt presentera det beviset.

Personligen har aldrig ens reflekterat över "snyggheten" i fälgbroms vs skivbroms. Så uppenbarligen har jag missat nåt.

JT sa:
GoranS sa:
Induktionsbevis känns lite överdrivet då antalet utsagor är ändligt. Borde i det fallet duga med ett konstruktivt bevis, t.ex. genom att ta livet av alla som inte tycker det är intressant.

Under förutsättning att du själv inte tycker det är intressant, så vill jag se dig fullständigt presentera det beviset.

Hm, jag utgår från att du inte tyckte det var intressant och att du inte vill dö. Det enda rimliga är då att du tvivlar på att bevisidéns korrekthet. Tycker det är tämligen uppenbart att den leder till "önskat" resultat, men uppenbarligen har jag missat något.

GoranS sa:
Hm, jag utgår från att du inte tyckte det var intressant och att du inte vill dö. Det enda rimliga är då att du tvivlar på att bevisidéns korrekthet. Tycker det är tämligen uppenbart att den leder till "önskat" resultat, men uppenbarligen har jag missat något.

Massmord som "bevis" har ju historiskt sett varit ett vinnande koncept så du har förstås rätt.

JT sa:
GoranS sa:

Massmord som "bevis" har ju historiskt sett varit ett vinnande koncept så du har förstås rätt.

Mig veterligen har dock bevistekniken aldrig testats till dess att bara en person återstått.

Tillbaka
Topp