Paris - Roubaix 10/4 2016

geologen sa:
Aldrig hört talas om killen som vann.

Själv överhudtaget dålig koll på australiensarna, men han har ju inte rosat marknaden med segrar under sin 16 år långa proffskarriär, varken inom Sky el i Orica Greenedge. En anonym hjälpryttare helt enkelt. Vunnit massa lopp i Australien, några etappsegrar och så vidare. Var ju tvungen att googla liksom ;-)

Vi kollade på inspelningen efteråt. När det var klart att de fem skulle göra upp om det sa jag att alla hade lika bra chans att vinna utom Hayman som var chanslös. Min kusin som råkade surfa förbi resultatet precis innan lyckades hålla sig för skratt.

lugosi sa:
JT sa:
Vacchis (mfl) skivbromsfobi är stor humor.

http://cycling-today.com/ventoso-the-first-victim-of-disc-brakes-in-the-peloton/

På sätt och vis kul om det stämmer. Jag vill minnas att det blev härligt hätsk stämning med ord som idiot och bakåtsträvare som slängdes runt mellan de olika lägren i debatten inför UCI:s beslut att tillåta skivbromsar på linjelopp. Och i ett av de första loppen med skivbromsar så händer detta?

;)

Det finns redan en egen tråd om detta, som snabbt ballade ur totalt... Men vi tar det igen. Källkritik.

En spansk journalist menar sig veta att skadan kom av en skiva. Ingen vem cykel den eventuellt skulle ha suttit på. I förbigående nämns de två lag som ställde upp på uteslutande skivbromscyklar. Ingen inblandad har kommenterat huruvida en skiva verkligen orsakade denna skada.

Väldigt tunn soppa än så länge...

Tillbaka
Topp