Paris-Roubaix 2018

Paris-Roubaix 2018
Det "roliga" med P-R är ju att det känns som att det sällan blir den man tror som vinner. Som när Hayman vann efter att ha hojat Zwift i några månader efter sin vurpa.
Men jag hoppas på van Aert, Stybar, Terpstra eller Sagan. Eller någon total outsider.

Paris-Roubaix 2018
Sagan har aldrig vunnit P-R? Då borde det vara dags snart för han är ju en hyfsat stark klassikeråkare och jag tror nog han vill vinna loppet nångång.

Paris-Roubaix 2018
HasseL sa:
Ingen från TREK. De kör ju med skivbromsar så de kommer falla i stycken under vägen ;)

Såg en "inför"-video där ett av stallen visade upp sin cykel med skivbroms. De sade att alla stall kommer köra med skivbromsar.

De stall jag sett intervjuer med i övrigt har valt att köra med fälgbroms pga att de räknar med punkteringar...

Paris-Roubaix 2018
GoranS sa:
Verkar inte drälla av skivbromsar i klungan ...
Är väl inte bromsunderlag :-)
lu.jpg

(Bild från idag från twitter någonstans.)

Paris-Roubaix 2018
[OT]
Ser loppet på Eurosport. CircleK:s reklam i reklampauserna känns rätt osmaklig.
Ett rum med varvande bilar, avgaserna ligger som en dimma i rummet, en av Wagners Valkyrior. Flera dåliga vibbar på samma gång.
Eller med andra ord: Total brist på fingerspitzgefuhle

Paris-Roubaix 2018
Så var dom tre i utbrytningen, men snart fyra.

Var ju synd att inte Stybar, Politt och Gilbert kunde hjälpts åt att nå Bystrøm.

Senast ändrad:
Paris-Roubaix 2018
Hm, Sagan har väl testat den där taktiken med attacker ganska tidigt utan att lyckas. Lite förvånad att han inte testar en lite mer defensiv taktik. Han har ju en bra spurt.

Paris-Roubaix 2018
Kan ingen säga åt EF att byta kläder? Ser ut som någon cupcaketillverkare fått i uppdrag att designa kläderna och beslutat sig för att gå helt bananas.

Paris-Roubaix 2018
Sagan ser lite vinglig ut (=trött), men å andra sidan cyklar han alltid lite hafsigt och slafsigt :-)
Van Aert ser ut som om han är ute och fikacyklar :-)

Paris-Roubaix 2018
Som läget är nu är det väl "all in" för Sagan. Antingen håller han undan och har mkt god chans till vinst eller så blir han uppkäkad och är sannolikt chanslös.

Tillbaka
Topp