Paris-Roubaix 2019

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Paris-Roubaix 2019
Cinder2i40 sa:
NLC sa:
Johan A sa:
Stumpy sa:
Är det någon som har tagit VM-guld i CX, MTB och LVG tidigare, eller blir MvdP den första?

Om du lägger till BMX har jag redan gjort allt det där.

Så ja, håll i hatten nu. Adris grabb är visserligen ett unikum, men ännu har han inte tagit VM-guld i någon annan disciplin än CX även om han är regerande nationsmästare i LVG, CX och MTB XC. Kanske att han kan förbättra fjolårets VM-brons i den sistnämnda disciplinen men för att vinna guld på linjeloppet så tror jag det krävs lite mer än bara talang och vita byxor.

Han har lika stor eller liten chans att vinna vm guld i linjeloppet som i mtb xc. Om det är någon som skulle kunna klara det är det MvdP för han har betydligt mer än talang och vita byxor.

Blir man snabbare av vita byxor?

Paris-Roubaix 2019
Du tittar på fel bilder, se årets Ronde van Flanderen där han körde i vita byxor av "taktiska skäl" (att DSen lättare skulle kunna skilja MvDP från JungleBob). Ang chansen på trippelguld så tror jag oavsett färg på byxorna att han ändå har större chans att vinna VM-guld i MTB XC främst för att banorna ställer ungefär krav från år till år och taktik inte spelar lika stor roll som på landsväg. 3

Paris-Roubaix 2019
Jag ska börja med att kolla om han har vita byxor när han cyklar mtb. Nu har han fler taktiska segrar i linjelopp än han har stora segrar i mtb. Det som talar imot chanserna att ta en seger i linjelopp är att det holländska laget har för många stjärnor som inte är villiga att släppa fram MvdP. Men för mig är han den mest kompletta cyklisten oavsett och han har visat att han kan utnyttja det taktiskt i ett linjelopp som är fullt med världsstjärnor.

Tillbaka
Topp