Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
joohan sa:Vilket race! Tror ni han lyckas med Sanremo också innan han ger sig?
joohan sa:Vilket race! Tror ni han lyckas med Sanremo också innan han ger sig?
emmer sa:
emmer sa:På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
emmer sa:På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
NickPick sa:emmer sa:På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
Rädd för förändring? Ingen av dom vann ju ;)
Snarare det jag skrev (om nu inte texten försvann för dig).NickPick sa:Rädd för förändring? Ingen av dom vann ju ;)emmer sa:På något sätt känns det skönt att WvA:s Bianchi och Politt:s Canyon var hyfsat fria från exter och det är föraren som är det viktigaste...
Jo, det har ju provats med fjädring till och från i trettio år.Bengt-re sa:Det här loppet har alltid varit en "lekstuga" för nya idéer. De flesta har väl varit i behov av förbättringar, men det är en del av charmen.
#åsikt
Om någon undrar över denna kommentaren så var det så att Sep cyklade in som fyra (efter fel på sin DuraAce -bakväxel på så dumt ställe man kan få det - inte cykeln på bilden) men var inte med i resultatlistan efter målgång utan Sagan stod som fyra.emmer sa:Blev Sep diskad?
Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
jonas-ni sa:Med anledning av de summeringar och analyser av loppet jag sett och läst. Är 'mekaniska problem' kod för 'elväxlar är inte de mest tillförlitliga komponenter som cykelindustrin producerar'.
GoranS sa:Jag trodde mekaniska växlar hade mekaniska problem och elväxlar elfel. Så fel jag hade. ;-)
Väntar på första viruset som gör att någon helt plötsligt befinner sig på stora klingan och minsta bak på väg uppför Zoncolan.Bengt-re sa:GoranS sa:Jag trodde mekaniska växlar hade mekaniska problem och elväxlar elfel. Så fel jag hade. ;-)
Elväxlar kan ha mekaniska, elektriska, batterifel och mjukvarufel! Det är lite ballare!
emmer sa:Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
heklamama sa:På tal om tekniska inovationer.
Vill bara påminna om GAN-stallets cykel från Paris-Roubaix 1994.
Framdämp på Gilbert Duclos-Lassalle cykel bla.
Laget körde även med Mavics "ZapOmatic" Elektriska bakväxlar under säsongen men för P-R satsade man istället på Campa med Ergo-power....
emmer sa:Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
Bengt-re sa:heklamama sa:...framdämp på Gilbert Duclos-Lassalle cykel bla.
---
Lite fulsnygg.... Hur bra fungerade den i loppet?
heklamama sa:Bengt-re sa:heklamama sa:...framdämp på Gilbert Duclos-Lassalle cykel bla.
---
Lite fulsnygg.... Hur bra fungerade den i loppet?
Han kom 7a tror jag.
Andrei Tchmil (Lotto) vann det året även han med en Rock-Shox P-R SL gaffel.
Lasall vann P-R 92 & 93 med dämpare.
konscious sa:25-30mm däck på breda fälgar.
Snart har vi FS på LVG.
GoranS sa:Väntar på första viruset som gör att någon helt plötsligt befinner sig på stora klingan och minsta bak på väg uppför Zoncolan.Bengt-re sa:GoranS sa:Jag trodde mekaniska växlar hade mekaniska problem och elväxlar elfel. Så fel jag hade. ;-)
Elväxlar kan ha mekaniska, elektriska, batterifel och mjukvarufel! Det är lite ballare!
Nu har jag ju inte riktigt hängt med i alla modesvängar runt skruvdragare, men:konscious sa:Skruvdragare går snabbare än QR numera om man vill spara någon watt på att inte ha avtagbar Lever med 8mm insex på hjulet.emmer sa:Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick sa:Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer sa:Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
emmer sa:Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick sa:Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer sa:Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
marr sa:emmer sa:Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick sa:Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer sa:Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
Det är ju rimligt att demontera hjulet innan servciebilen är framme med det nya och skruvdragaren?
På ett lopp som detta kan det ju vara bra att själv kunna byta också, t.ex. få ett hjul fr en lagkamrat om man punkar på en trång pavésträcka. Surt att behöva stå och vänta 2-3 min på servicebilen bara för att man har en thruaxle med obskyr bitsdimension...NLC sa:marr sa:emmer sa:Tror inte man hade med sig nödverktyg för att få punktering utan för att inte stå där med skägget i brevlådan om man skulle få det. Men jag är väl gammal och omodern och begriper inte det fina med att bestämma sådant på förhand...NickPick sa:Enligt Road.cc så fick Specialized inte en punktering på hela loppet. Men det är klart. Fört var bättre förr.emmer sa:Förr körde man med en reservtub på sadelstolpen, nu har man med sig nödvändiga verktyg för att öht kunna få dän sina skivbromsade hägprofilshjul när punkan är framme...konscious sa:Skivbroms och högprofil är framtiden.
Det är ju rimligt att demontera hjulet innan servciebilen är framme med det nya och skruvdragaren?
Om man får ett hjul av neutral service kanske det är bäst att vara beredd på att de inte (förutom urton uppsättningar hjul) också skumpar runt med rätt bits till allas nav.
NLC sa:Välskrivet med bra bilder - At Paris-Roubaix, a once and future Wout Van Aert plus lite mer fint foto @ https://cyclingtips.com/2019/04/photo-gallery-suffering-on-the-stones-at-paris-roubaix/
Gukka tätar väldigt sällan vid genomslagspunkor. Dom måste lagas med en mask. Sen tror jag som du skriver, att kanten på en kanttrådsfälg är vassare än på en tubfälg.skier sa:Kristoff körde tubeless och fick 3 punkteringar innan han gav upp och bytte till tubhjul istället.
Lite förvånande tycker jag, iofs körde han av ngn anledning 25mm däck, känns smalt till honom, men de borde ju ändå stå emot genomslag bättre än ett tubdäck. Undrar om det kan vara fälgprofilen på ett tubhjul som är så mycket snällare mot däcket (ingen vass fälgsida) som gör skillnaden.
Lite synd, han verkade vara i riktigt bra form annars.
Ja, exakt. Och om gukkan tätar så har man väl typ 0,7 bar luft kvar så det blir en ny punka på nästa sten. :)emmer sa:En tub har ju nästan ingen kant...
NLC sa:Välskrivet med bra bilder - At Paris-Roubaix, a once and future Wout Van Aert plus lite mer fint foto @ https://cyclingtips.com/2019/04/photo-gallery-suffering-on-the-stones-at-paris-roubaix/