Paris-Roubaix på Eurosport ?

• Trådstartare Trådstartare Stewe
  • Start datum Start datum
Skulle logga in på "mina sidor" hos comhem för att byta bort en av mina kanaler mot franska tvåan, men lyckades skriva fel lösenord tre gånger så att mitt konto spärrades. Fick ringa kundtjänst och pröjsa 15 kr för bytet som skulle ha varit gratis via webben. Surt, men jag är ändå glad. 13.30, då kan dom väl inte ha kommit till Arenberg-skogen ännu?

/Johan

Asså, kan nån förklara exakt hur man gör för att få hem det där till dataapparaten. Nån nämnde "streama", vart skall jag trycka? Behöver jag nån speciell mediaspelare, osv? Man vill ju inte sitta å fippla med datorn när starten går.
Jag e liksom bättre på å laga punka än på datorer.

da PEF skrev:
-------------------------------------------------------
> Asså, kan nån förklara exakt hur man gör för
> att få hem det där till dataapparaten. Nån
> nämnde "streama", vart skall jag trycka? Behöver
> jag nån speciell mediaspelare, osv? Man vill ju
> inte sitta å fippla med datorn när starten
> går.
> Jag e liksom bättre på å laga punka än på
> datorer.

Flandern runt kunde man se på eurosport.se. Ofta finns det någonting som heter "Live" eller någonting liknande. Bara att klicka där. Ibland måste man ha något insticksprogram, och den får man installera...eller det görs automatiskt, bara man accepterar det. Sedan ser man livesändningen i själva webläsaren.

Öhhh, typ så. Andra på happy kanske kan förklara bättre.

Johan_Olsson skrev:
> neeej, varför funkar inte min sputnik/tv2dk
> nätsändning..? Nån som kollar via den?

Jag försökte också men fick meddelandet att man måste ha Internet Explorer och Windows Media Player.
Kört på Mac med andra ord.

Jag köt win/mediaplayer. Men nu fick jag upp att dom inte sänder till ip adresser utanför danmark. Kuk, lönt att betala då..det stod det inget om i går när jag gav dom mitt kortnummer. Handbollen kunde man inte se, men de kan ju kvitta. Fan va ledsamt.

Detta är samlingsplatsen för alla oss som är avskurna från cykelvärlden. Är detta ett skämt?! Inte en enda live-stream på hela internet?! Flytt till cykeleuropa verkar vara enda utvägen...

Tjena.

Riktigt otroligt trist att det blev så här, man har ju väntat i månader på den här söndagen.
Sitter själv och surfar via 56k modem så nått streamat lär inte funka för mig. Hittade denna länken, kanske har den varit uppe till diskusion tidigare http://www.cyclingfans.com/

Kan ingen kolla om det funkar där?

Ciao.

/F

tackar! det var i grevens tid. verkar funka fint förutom ljudet. jag har alla volymkontroller på max men hör knappt nånting ändå?

Skopåse skopåse skopåse!

Jag som hade tänkt äta frukost, det är ju fan 100 km kvar.. TÄNK OM JAG MISSAR NÅTT?

Ute är det snö/tö väder.. och jag tror jga ska baka scones!

Johan A skrev:
> AxelSthlm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Men det är ju idag!
>
> Jag vet, men något ska man ju titta på innan
> 16.30. Eventuellt kommer det en DVD med lite
> äldre helvetesturer Paris - Roubaix men om det
> fallerar vill man ju ha en backupväg liksom.

DVD: är på väg med pendeltågskurir just nu.

Ljunken är med i täten.
Det fungerar GRATIS på http://www.cycling.tv för mig.
MEn bara i 800 kbps, i dom lägre hastigheterna står det att det inte visas i mitt land. Och i 1200 hackar det.
Engelsk kommentator och jag kan välja volym....

Tack för all info från er som kan se, men det suger duktigt att "se" på Paris - Roubaix på detta sättet, speciellt när en Svensk rycker och sen vurpar, vill se nu!

Tillbaka
Topp