Parkera bäst vid ängårdensberget

D i U

Aktiv medlem
Var parkerar man bäst/smidigast om man skall cykla i ängårdsberget i Göteborg? Jag har aldrig varit där uppe tidigare. Jag har sett folk komma cyklande från slottskogsvallen mot botaniska ibland på helgförmiddagarna så Jag antar att det är bra att komma upp på berget från det hållet?

Ok, Eklanda och Sahlgrenska, lite skilda håll. Är det bra skyltat eller så? Om jag parkerar vid Slottskogsvallen så från vilken gata tar jag mig upp på berget? Var hittar jag liksom en bra infart?

Varifrån kommer du? Det känns ju dumt att krångla sig in i stan om du kommer söderöver när Mölndal har ganska gott om gratis parkering i nära anslutning, och samma sak om du kommer österifrån.

Eklanda ligger bäst till för många av mtb-stigarna, Sahlgrenska är helt fel del. Det går att parkera runt botaniska också men förmodligen så är det folk innifrån stan som du sett. Gruvgatan funkar bra också och där brukar det finnas mer plats https://goo.gl/maps/XfA8Taf2woC2

Finns inga skyltar om vart mtb stigarna går, kolla Trailforks eller strava!

Om du ska parkera där så kan du ta dig upp vid Hejderiddaregatan tror jag den heter... Men först måste du ta dig under leden, eller bort mot Slottskogen och över leden mot Botaniska....

Om du parkerar vid Eklanda så sök på "Ängårdsbergens södra parkering" på google maps... Därifrån kan du inte missa vägarna och stigarna upp....

Jag kommer från Torslanda så det skulle bli ganska smutt att utgå från Slottskogen/botaniska hållet. Jag ska kika på kartan på gatorna ni tipsat om.

Tillbaka
Topp