Parkera i gemensamt cykelrum vs bära 3 trappor?
Jag har köpt en elhoj, Crescent Elsa för att pendla till jobbet. Bor i ett hyreshus med ett gemensamt cykelrum. Finns inga andra elcyklar där. De cyklar som står där har väl ett andrahandsvärde på max 800 kr, lämnas olåsta. Har haft min tidigare cykel där som fått stå i fred, under ett år men med andrahandsvärde på 1500kr. Frågan är nu, vågar jag ställa min elcykel där? Har ett kättinglås och ett abus, viklås med larm (som ej lär höras nattetid).
Mitt alternativ är ta upp den i lägenheten men det är minst sagt omständigt att göra detta på daglig basis. Tror den väger runt 25 kg. Bor tre trappor utan hiss. Tips kring bärrem/bär handtag avsedda för cyklar? Letat men hittar inget.
(Ursäkta för ännu en tråd men nybörjare. Även lagt i elcykelforumet men tänker att det når ut till fler här som har cykel av samma prisklass, el eller inte)
Mitt alternativ är ta upp den i lägenheten men det är minst sagt omständigt att göra detta på daglig basis. Tror den väger runt 25 kg. Bor tre trappor utan hiss. Tips kring bärrem/bär handtag avsedda för cyklar? Letat men hittar inget.
(Ursäkta för ännu en tråd men nybörjare. Även lagt i elcykelforumet men tänker att det når ut till fler här som har cykel av samma prisklass, el eller inte)