Passar denna framgaffel min cykel?

Potata

Aktiv medlem
Hej. Ser att denna är ute för bra pris. Jag har en Cannondale Habit 4 2025 Ice Green och undrar om denna gaffeln kommer passa? Är ny på detta så hjälp uppskattas. Mvh

Ja, den passar. Den har 10 mm mer slaglängd, i övrigt är det samma. Framhjulets fäste är Boost 110x15. Tapered steerer tube, measuring 1 1/8" to 1.5" är också samma. Bromsfäste ser ut att vara samma Post Mount 180 mm.

Jag lyckas inte lista ut vilken dämpare som sitter i nya gaffeln, om det är någon form av Charger eller något annat. Nån annan som vet?

Ja, den passar. Den har 10 mm mer slaglängd, i övrigt är det samma. Framhjulets fäste är Boost 110x15. Tapered steerer tube, measuring 1 1/8" to 1.5" är också samma. Bromsfäste ser ut att vara samma Post Mount 180 mm.

Jag lyckas inte lista ut vilken dämpare som sitter i nya gaffeln, om det är någon form av Charger eller något annat. Nån annan som vet?
Tack för svar. Vart väldigt bra pris på den så kunde inte motstå. Har en recon 140mm idag och tror detta blir en perfekt uppgradering för vettigt pris 👍

Detta?

Charger RL
The competition-proven Charger RL damper offers adjustable rebound and compression damping. With the 3-position lockout (compression level open/pedal/lock) you are always on the road with maximum efficiency.

Detta?

Charger RL
The competition-proven Charger RL damper offers adjustable rebound and compression damping. With the 3-position lockout (compression level open/pedal/lock) you are always on the road with maximum efficiency.

Är det verkligen samma? Tycker dom saknar info från Bike Components om just den jag länkat. Men det kanske är samma som du länkat? Tycker dock stor prisskillnad.

Senast ändrad:
Hoppas den fortfarande är komplett men lite klistermärken kan jag sätta dit själv för det priset haha!
Gaffeln är nog komplett :) Klistermärke var lite skämtsamt det som brukar ligga i kartongen som man kan sätta på sin verktygslåda eller bil eller var man nu vill ha det. Inte dekalerna på själva gaffeln.

Edit. Oem packaging kan innebära lite olika från tillverkare till tillverkare. Men man får i alla fall inte orginalkartong. Kan vara att manual och smågrejer följer med. När cykeltillverkaren bygger cykeln så har de ju fått vissa saker från ex RockShox som de slänger ner i kartongen till cykeln. De kan mycket väl följa med.

Ibland får man bara grejen inlindad i bubbelplast och inget mer. Har hänt mig med växlar, kassetter mm

Gaffeln är nog komplett :) Klistermärke var lite skämtsamt det som brukar ligga i kartongen som man kan sätta på sin verktygslåda eller bil eller var man nu vill ha det. Inte dekalerna på själva gaffeln.
Förstår. Kan lägga på en ultimate klibba annars och vara lite häftigare i backen.😜😉

Tillbaka
Topp