passar denna?!

mickemannen

Ny medlem
passar denna?!
Hej!

Jag undrar om detta e rätt storlek för mig. jag e 174 cm lång

Rahmenhöhe S = 17´´/430 mm; Oberrohrlänge 555 mm; Sitzwinkel 73,5°; Steuerrohrwinkel 71°; Kettenstrebenlänge 425 mm; Federweg Hinterbau 105 mm

cykeln e en radon heldämpad.

Tacksam för svar.

Micke

passar denna?!
Jag är 174 (mätt av Simone på Cykloteket)och kör 17,5. Det är gränsfall om den är för stor men 17 borde funka. MTB är ju inte lika känsligt som racer.

passar denna?!
Huruvida racer är känsligare än MTB vet jag inte men det är ändå ganska viktigt att köpa rätt storlek. Rätt storlek skiljer mellan olika märken. Jag själv är 177 cm och kör 18" Kona som passar mig mycket bra. Har även provkört en 17" Kona som också kändes bra. En kompis till mig har en 18" Cyclepro som är märkbart för liten för mig, trots samma längd på styrstam. Det som är mest avgörande är mao överrörets längd. Detta har diskuterats ett antal gånger tidigare här på Happy.

Mät lite på din nuvarande cykel och fundera på om du sitter bra på den och ta ställning över lämplig storlek utefter det.

passar denna?!
mickemannen: Jag tror cykeln passar dig.
Är själv 171 med långa ben och armar. Mitt topprör är 551mm långt och Hinterbau(styrstam) 90mm
...bara för att ge dig ett exempel alltså.

passar denna?!
höjden är sällan ett problem.. det går att kompensera ganska bra, problemet är längden.. för lång eller för kort.. för lång går inte o göra något åt då den helt enkelt är för lång..

hade en 18,5" cyclepro ram som används som slit o släng samt bror min använder.. den är lite för lite för mig som är dryga 1,80 och den har varit för liten ett tag...

min nuvarande nishiki sri team ram av storlek 19" är perfekt... en anning låg i storleken, men det kompenserar man lätt med att höja stolpen.

sedan så är en låg ram att föredra mot en hög.. då man får mer luft mellan ram och gren vilket kan bespara en del smärta om man talkar av pedalerna (om man kör utan spd, eller klickar ur med spd).

testa cykeln.. när jag köpte cykel så sa cykelhandlaren åt mig att provcykla innan jag skulle bestämma mig, betvivlar att dessa större affärer gör detta, men de mindre butikerna gör det.. och när du väl vet vad du ska ha.. så går du ut på nätet och beställer hem den från billigaste stället.

Tillbaka
Topp