Paypal..

sideburn

Aktiv medlem
Paypal..
Nån som använder detta vid online shopping?
Är det gratis att skaffa ett konto där? Vilket alternativ ska man ta?
Och hur fungerar det igentligen?

Tack på förhand!

MVH Patrik

Paypal..
sideburn skrev:
-------------------------------------------------------

> Och hur fungerar det igentligen?

De tar en del i kommission.

Per

Paypal..
Gör dom det? Jag har använt det vid ett par tillfällen och inte märkt av några extra kostnader. Hmm, kanske skulle kolla på mitt konto...

Paypal..
Jag har nu använt PayPal i cirka 5 år. Jag använder tjänsten när jag köper "auktionsgods" på ebay. Jag tycker att det fungerar utmärkt, snabbt och smidigt. Jag kan verkligen rekommedera detta betalningssätt.

Paypal..
När Ebay ändå avhandlas...

Har i två veckor försökt skapa användare på Ebay, utan framgång. Då registreringen slutförs får jag ett meddelande som säger att något gått fel och att jag redan är registrerad. Naturligtvis så fungerar det inte alls sen.

Någon som råkat ut för detta eller vet vad det beror på?

//Patrik

Paypal..
prövat att kontakta ebay support? för de är mycket bra att ha o göra med.

angående paypal kan ja bara hålla med Stinky, paypal är ruskigt bra :D snabbt o smidigt. när man reggar det så kan det upplevas jobbigt att man måste invänta en räkning eller liknande med en kod från sin bank innan man kan handla för mer än en viss summa (som i och för sig är rätt stor :D), men det är ju en ren säkerhetsåtgärd o ett rent tecken på hur seriösa de är. Paypal ägs för övrigt av ebay. båda företagen är MYCKET seriösa ebay är stora, de köpte ju t.ex. nyss svenska skype för 20-30 miljarder :D

Senast redigerad av en moderator:
Paypal..
de tar ingen komission om det gäller online-köp mellan privatpersoner, i alla fall inte när jag köpte grejer av en kompis i USA. enormt snabbt och smidigt.

Paypal..
Paypal är väl ok nu när de köpts av ebay, innan var de lite suspekta och deras support ett skämt. De stängde konton utan att ange någon anldning och vägrade svar på frågor. Men nu har de väl skärpt sig efter att de blivit medlemmar i ebay-familjen.
Smidigt som attan är det hur som helst.

Paypal..
Vad jag inte fattar riktigt är vad de ska va bra för?
Vad gör Paypal igentligen? Måste man ha typ visa kort när man ska handla där igenom?
Kan någon förklara hur allt går till från köp till dörrleverans med paypal? :P

Tack på förhand // Patrik

Paypal..
Jag ska få pengar från en kille i USA och han vill promt göra det genom paypal... Har inte riktigt lyckats fatta (eller haft ork att sätta mig in i hur det funkar). Nån som vet hur man går till väga för att ta emot pengar?

Paypal..
Man måste inte ha ett Visa/Mastercard för att handla genom PayPal, fast det är ju smidigast. Man kan för över pengar från sitt bankkonto till sitt PayPal-konto, fast det tar ett par dagar, sedan kan man betala.
PayPal är som en mellanhand som sköter betalningarna, man betalar in till PayPal via sitt Visa/Mastercard, eller via pengar som man har på sitt PayPal-konto. Sedan för de över pengar till säljarens PayPal-konto och där snor de en viss procent, så tjänar de pengar. Sedan kan säljaren handla via PayPal för pengarna han har på sitt PayPal-konto eller föra över pengarna till sitt bankkonto (låg avgift, men tar ett par dagar).

Paypal..
Jag har vid ett par tillfällen även fått pengar insatta på mitt "PayPal-konto". Det har då rört sig återbetalningar från säljare då jag betalt in för mycket för frakten. Även en del som har handlat på mina Tradera-auktioner har betalat via PayPal. Jag har i dessa fall fått betala en liten avgift.

Tillbaka
Topp