PBP 2019

Havoc 5

Aktiv medlem
PBP 2019
Hej.

Vet du om man bör ha med alla sina reg nr eller om det räcker med bara en 20, 30, 40 och en 60 milare?
Jag menar, har man nån slags favör genom att deltagit i flera turer?
Usch, jag har problem med att boka tid hos frisören.
Den här anmälan gör mej helt skräckslagen, hua.

Mike

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
PBP 2019

Petert

Aktiv medlem
PBP 2019
Havoc 5 sa:
Eh, jag trodde att jag citerade Petert.
Fan, det börjar ju bra det här...

Det är kanske bäst att det börjar med en havoc för att kunna bli bättre sen, eller?

Det som det snackas om här förutom om hotell är att man ska förregistrera sig för att tillförsäkra sig den startplats som man kan spika i juni. Längre ner här är ett fult klipp från den snygga PBP-broschyren som det finns en länk till här:
http://pbpwiki.rusa.org/registration-info/2019-pbp-brochure-english

Här är Randonneurs Sverige på fb:
https://www.facebook.com/groups/278835218928532/

Homologation står för godkänd distans cyklad 2018. Längsta alltså.

HOMOLOGATION
BRM 1000 KM
OR RM 1200 KM
Preregistration opens on
JANUARY 14

HOMOLOGATION
BRM 600 KM
Preregistration opens on
JANUARY 28

HOMOLOGATION
BRM 400 KM
Preregistration opens on
FEBRUARY11

HOMOLOGATION
BRM 300 KM
Preregistration opens on
FEBRUARY25

HOMOLOGATION
BRM 200 KM
Preregistration opens on
MARCH11

Senast ändrad:

chripers

Medlem
PBP 2019
Dags att börja planera för det här spektaklet då.
Nån som vet om det är nån svensk klubb som kommer erbjuda dropbag på sträckan?
Har hört att Örebro har arrangerat nåt sånt vid tidigare upplagor.

Anmäld till 80h med start 16:00.

PBP 2019
Jag tror inte jag hinner cykla till PBP i år, utan tar tåget. En möjlig rutt är från Köpenhamn på fredag eftermiddagen 16 augusti, sovvagn på NightJet från Hamburg vid 21, byte i Karlsruhe till TGV och sen framme Paris vid 10 på lördag morgon.

Cykel tas med utan incheckning i mjuk eller hård väska max 120x90 cm. Det går att resa helt utan väska också. Enkelt på bland annat NightJet och i Danmark och Tyskland. Man kan behöva åka mer regionaltåg Frankrike vilket tar mer tid, men är trevligt (det var så jag åkte hem från förra PBP, över Metz, Luxemburg och Moseldalen).

Någon till som tänker ta tåget?

Petert

Aktiv medlem
PBP 2019
kontrapunkt sa:
Jag tror inte jag hinner cykla till PBP i år, utan tar tåget. En möjlig rutt är från Köpenhamn på fredag eftermiddagen 16 augusti, sovvagn på NightJet från Hamburg vid 21, byte i Karlsruhe till TGV och sen framme Paris vid 10 på lördag morgon.

Cykel tas med utan incheckning i mjuk eller hård väska max 120x90 cm. Det går att resa helt utan väska också. Enkelt på bland annat NightJet och i Danmark och Tyskland. Man kan behöva åka mer regionaltåg Frankrike vilket tar mer tid, men är trevligt (det var så jag åkte hem från förra PBP, över Metz, Luxemburg och Moseldalen).

Någon till som tänker ta tåget?
Vi är två från Västra Mälardalen och Närkes skogstrakter som är inställda på det. En resplan finns och den bygger på Olas Parisbesök förra året men jag kan inte säga hur den stämmer med din plan. Jag undersöker.

Petert

Aktiv medlem
PBP 2019
chripers sa:

Det kommer tydligen att stå en örebrobil i Loudeac i år också. Info kommer i någon bra kanal längre fram, efter det svenska brevetarrangörsmötet i mitten av mars gissar jag.

chripers

Medlem
PBP 2019
Petert sa:
chripers sa:

Det kommer tydligen att stå en örebrobil i Loudeac i år också. Info kommer i någon bra kanal längre fram, efter det svenska brevetarrangörsmötet i mitten av mars gissar jag.
Toppen, tack för info!

PBP 2019
Petert sa:
Vi är två från Västra Mälardalen och Närkes skogstrakter som är inställda på det. En resplan finns och den bygger på Olas Parisbesök förra året men jag kan inte säga hur den stämmer med din plan. Jag undersöker.
Kul! Jag har inte något bestämt än, rutten ovan är mer en plan om jag inte hittar på något annat. Får se om min respektive har möjlighet att följa med också.

Hasse#7

Aktiv medlem
PBP 2019
Märklig känsla att vara kvalificerad att söka från idag men inte vilja. Det är ju dubbelt så långt som det längsta jag cyklat och det har jag bara gjort en gång. Lämnar min möjliga plats till mer hugade spekulanter.

Fjärdebrunn

Aktiv medlem
PBP 2019

IngvarW

Aktiv medlem
PBP 2019
Fjärdebrunn sa:
IngvarW sa:
Fjärdebrunn sa:
bigmollo sa:
Fjärdebrunn sa:
bigmollo sa:
Vilken tid startar du?
16:30
Härligt! Då kan vi ligga sked i ett franskt dike.
Samma starttid här. OK för mig med armlängds lucka där i diket.
Det är till att vara pryd då.
Fryser vi kan vi ju vira in oss tätt tillsammans i några alu-filtar. Dock prasslar de så innihelvite så man kan ju knappt andas.

emilh

Aktiv medlem
PBP 2019
Verkar som att Rambouillet den 18/8 16:30 kommer kunna misstas för att vara Circle-K Östertälje en lördagsmorgon i april.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer